>Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi , bayılabilirim…

>

 Küçüklüğümden beri hep sanata dair birşeyler yapıyorum.Benim sanatıma dair belkide…Başkalarının bunu nasıl gördüğü önemli değildi eskiden, sadece eğlenmek, duygularımı dışa vurmak için yaptığım birşeydi bu.Bana özeldi , başka kimseyi içine almayan bir dünyaydı.

  Annem, gençliğinde tasarım kurslarına gitmiş, eğer ailesinin istekleri doğrultusunda hemşire olmasaymış güzel sanatlarda şansını deneyebilirmiş.Ben ve kardeşim doğduktan sonra, Mimar Sinan’ın yetenek sınavlarına katıldı.Ben ilk defa o zaman gördüm okulu, büyülenmiştim. Muhtemelen 6-7 yaşlarındaydım.İçerisinde kırtasiye gibi bir bölüm hatırlıyorum.Tavanına kadar boyalarla doluydu…Mimar Sinan hayalleri zihnimi süslemeye işte o zaman başlamıştı.Annem ne mi yapmıştı?  Sınavdaki gençleri görünce, onların önünü açmak istediğini,zaten bizi bırakıp evde nasıl okuyacağını düşündüğünü söylemişti.Sınav sonuçlarına bakmadı bile…
 

Belki de annelik böyle birşey bilemiyorum…

 Neyse, ben Mimar Sinan diye aklımda tutuyordum hayallerimi fakat, başka bir zaman yaklaşıyordu ufacık tarihimde.Lise giriş sınavlarına çalışmak zorunda bırakıldım ben de her öğrenci gibi.Ben, 7.sınıfa kadar orta halli bir öğrenciydim, pek bir amacım,bir gayem yoktu derslere odaklanmakla ilgili…Yine de derslerim iyiydi.Fakat bu sınav maratonunda rekabet , ders çalış naralarıyla karşılaştım ve sudan çıkmış balık gibi oldum.Evet, aynen öyle hissettim.Biri beni hayal dünyamdan çıkarmış, ortalıkta çırılçıplak bırakmıştı.

 Zamanla bu duruma ayak uydurup, üstüme giyecek birşeyler bulunca – bu da ders çalışan tip kıyafeti oluyor-
hayaller unutuldu, resim arasıra yaptığım birşeylerden oldu.Yerini belki de yazıya bıraktı biraz bilemiyorum şiir ve denemelere yöneldim o zamanlarda.

 Aa bir de babam konusu var tabi, babam ODTÜ’de Kimya Mühendisliği okumuş bir tip,  kafası sayısal yani.Mesela kardeşim de ona benziyor fakat ben annemin tarafındayım.Bunu hobi olarak yapmamı söylüyordu ama benim bu kadar çok istediğimi bilmiyordu yaa ben de zaten çok belli etmiyor, matematiği yapabildiğimi ona kanıtlamaya çalışıyordum …. biraz sıkmış olabilirim ama bunları yazmam lazımdı.Anlayışınıza sığınıyorum güzel blogger insanları.

 Lisede büyük bir patlama oldu, Resim öğretmenim beni yarışmalarda çizmem için yüreklendirdi, aslında sanatı rekabet içine sokmaktan nefret ediyordum ama kazanınca işler değişiyor tabi :D birincilikler sıra sıra gelince hedeflerim tekrar sanata doğru yönelmeye başladı.Artık her gittiğim yere bir kalem bir karalama defteri götürüyor, herşeyi çizmeye çalışıyorum.Bu sayede 2 senede çizimimi bayağı geliştirdim.Perspektifimdeki bir iki hatayı düzelttim.

 Yinede okulda tüm arkadaşlarım güzel sanatlar okuyacağımı bilse de, öğretmenler benden farklı şeyler bekliyorlar.Bilemiyorum, fikrimin değişme ihtimali yok kafaya koydum mu yaparım ben.Ama yine de dersleri de bir arada götürmeye çalışıyor , okuldaki başarımı sürdürmeye ilk üçe kimseyi almamaya çalışıyorum.Umarım , fikrim değişmez çünkü o okulda okumayı çok çok ama çok istiyorum.

 Bu arada babam sayısalcıdır ama sanattan anlar.Evimiz,londrada yaşarken ( yaklaşık 15 sene önce yani , ben pek birşey hatırlamıyorum doğal olarak ) alınmış kalın kalın ciltli kitaplarla dolu, hepsi sanatla alakalı…İngilizce olmaları da pek bir problem teşkil etmiyor zaten.Yararlanmaya çalışıyorum anlayacağınız.Babam benim severek yaptığım bir işte çalışmamı ister, zaten önemli olan da budur.Sevdiğin işi yapmak…Bunu geçen sene bir resim yarışmasında notebook kazanınca farkettim, lan ! resim yapmıştım ve bana notebook getirdi, yani, ne bileyim aşırı duygusal bir andı :D



Yarışmalar için önceden çizdiğim resimler


  Şimdi tek bir problemim var, herşeyi bırakıp ( okuldaki statümü , başarılarımı, öğretmenlerin bana yakıştırdıkları meslekleri) sevdiğim , aşık olduğum, onsuz yapamayacağım şeyin yani sanatın peşinden koşarken, ya yetenek sınavını kazanamazsam…Kendime güvenim tam, hayal dünyamın zengin olduğunu, çizgilerimi de 2 sene içinde daha da geliştirebileceğimi biliyorum , fakat başkalarının nasıl çizdiğini bilmiyorum.Bu beni korkutuyor,hem de çok.

 Bir de şöyle birşey var, hayatım boyunca çevremdekilerin beni tanımlama şekilleri ya ressam hazal, ya şair hazal ya da şarkıcı veya ( son dönemlerde ) inek hazal oldu. ( anne ben inek miyim ) şimdi, herkesin benim gibi hatta benden de iyi çizim yaptığı biryerde olma düşüncesi… bilmem ki hayatımda ilk defa karşılaşacağım birşey olacak bu.Kendi kafa yapımda insanlar bulmak elbette güzel ama bakalım beni nasıl tanımlayacaklar.

Bu blogun adı da zaten buradan geliyor … Mimar Sinan hayalleri peşinde koşan kız’ım ben.

-Kafası karışıkHazal-

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Anı, Güzel Sanatlar, Mimar Sinan. Bookmark the permalink.

39 Responses to >Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi , bayılabilirim…

  1. dedimdi says:

    >canım çok güzel hayallerin var. kesinlikle vageçme, takıntı da yapma kimin ne kadar iyi çizdiğini.madem bu kadar istiyorsun derslerimde çok başırılı olayım diye ikinci plana atma hayalini. en önemlisi çizim sınavında ne yapacağın çünkü.hatta bi çizim kursuna falan bile başlayabilirsin daha çok geliştirmek için kendini aşağıdakilinkte geçen sene mimar sinan grafik tasarımı kazanan bir arkadaşmının çizimleri yer alıyor. incele istersen biraz.(ama aklında bulunsun son çalışmalarda bir sene msgsü de okumanın kazandırdıkları da var.geçen senekilere bak istersen)http://yumnu.deviantart.com/

  2. Hazel says:

    >Çok çok ama çok teşekkür ederiim :) hatta japonca da teşekkür edeyim :D arigatoo gozaimasu =)=)umarım peşinden koşmaya devam edebilirim hayallerimin.Yoksa bu bloga da ihanet etmiş gibi hissederim.yorumun için tekrar sağol canım :)

  3. dedimdi says:

    >ahahaha o da iyiymiş ama ben japonca rica edemeyeceğim :Diçinde kalıp ileride seni mutsuz etmemesi için koşmalısın da zaten.o yüzden işini çok da şansa bırakma,her şeyden biraz daha fazla çabala asıl hayalin için(:bu arada rica ederim.umarım faydası dokunur.(:

  4. Profösör says:

    >Bence çizgiyi bırakmamalısın. Benim hayatımı kurtaran ve gerçek a çiçeğime kavuyturan de budur. Fakülteyi başka bıranş üzerine okumama rağmvn çizgi sayesinde gazeteci oldum. medyacı oldum. Fırsat buldukça da çiziyorum. Sakın çizgiyi bırakmamalısın. Çünkü onunla mutlu olacaksın. Akedmik olmasa da alaylı olarak da yetişebilirsin.

  5. Hazel says:

    >evet işte, babam da o şekilde düşünüyordu yani, başka bir mesleğin yanında olarak.Fakat ben yine de olaya akademik açıdan bakmak ve kendimi bu alanda geliştirmek istiyorum :) teşekkür ederim :) zaten bırakabileceğimi hiç sanmıyorum :)

  6. hayalci says:

    >Aah ah Mimar Sinan benimde en büyük hayalimdi :)

  7. Hazel says:

    >-di ? artık değil mi :( neyse en azından bir ortak noktamız daha çıktı dimi :):)

  8. >duygulandım lan hazel,ne biçim yazmışsın :D tamam geyiği bir kenara korsam,beybe bilmiyorum ya yani sen şimdi mimarsinan'ı bitirdiğinde tam olarak ne olmuş olacaksın,o yönde beni aydınlatırsan sevinirim.bak mesela illa ineklik mi sanat mı diye seçim yapacaksan kendimden söyleyeyim ben önce doktorluğu ardındanda tıp okurken moda tasarım kursuna gidip imagemaker olmayı seçtim(anne ben imajmeykır olucam) he yani kısacası illa 2sinden biri gibi bir seçim arasında kalma derim.ikisinide yap aralarında zaman farkını açmadan yap derim.(bu arada varsa kafandaki diğer seçeneğini bilmediğim için kendimden yola çıkmayı şeyettim)

  9. >bide Allah rızası için yorum yaparken şu kelime doğrulamayı kaldır,kafayı yedirtiyo adama :D

  10. Hazel says:

    >valla beybe çok teşekkür ederim.Ya bilemiyorum, yan meslek olarak yapmak istemiyorum, yani ne bileyim kafam çok karışık. Ben kendime bir hedef koymayı seven bir insanım.Ama okuduğum alanda bir mesleğe karar veremediğim,kendime hedef koyamadığım için huzursuz hissettim ve resme odaklanmaya çalıştım.zaten dersleri de ihmal etmiyorum cano ama tüm öğretmenler farklı bir mesleği seçmemi istiyorlar :( kafayı yicem.umarım doktor olursun beybe :D tanıdık biri olur doktor olaraktan :D not : lan yan sokakta devrilmiş bir araba var şuan.Gökten düştü sanki.Sanırım hala içinde insan var, millet toplanmış :S annem diyor ki hazal bakma çıkarırlarsa :D öff psikolojim bozuldu,Şaftım kaydı :P :((

  11. >orası nası bi yer öyle hazal ya?afedersin b*k pembesi okullar,gökten inen arabalar falan?adadhjkdhf

  12. Hazel says:

    >:D aslında ben yoğum. Bu benim hayal dünyam,böyle Bakırköy ruh ve sinir hastalıkları idaresinde çalışan şişko bir hasta bakıcıyım ben :D yok kızım ya, bok pembesi buraya 50 dk. uzakta. Burası böyle elit bir şehir ama ilk defa böyle bir olayla karşılaşıyorum.Balkondan bakıyorum :/ nasıl devrilmişse anlamadım zaten. birazdan fotoğrafını çeker yazı yazarım hakkında :D ( anne ben çıkarcı mıyım neyim )

  13. >kesin Cihangir dimi,Cihangir Cihangirİstinye,olabilir gerçiyalıda malıda mı oturuyosun lan :D :D

  14. Hazel says:

    >ahahah :D yok be nerdee yalı :D:D Kirası bi buçuk milyar falan olan biyerdeyim. yalı biraz uzak bize yani :D

  15. >cihangir işte tamam ya :D ay kiralar pahalılaştı şekerim,bizde önceden Bahçelievler'de Bahçelinizamdaydıkta ordan biliyorum :D ora nere ya,amma secret modundayız böle :D

  16. Hazel says:

    >ahah :D bahçelievler çook da uzak değil :D tamam birazcık ama çok değil :D lan bence biz pek uzak değiliz birbirimize söyleyeyim :D

  17. >beni merakten yarmadan önce yorum gibi bana yazıver nerde oturduğunu :Dbahçelievlere yakınsın,elit bir kenttesin,cihangirde değilsin,sen nerdesin hazal? :D

  18. Hazel says:

    >Bilsen nolcak beybe :D:D hıım. sen nerdesin ki ona göre beybi. yaz yayınlamam bem de sana yazarım :))

  19. French Oje says:

    >bence başka bir mesleğin olsun, aynı zamanda ressam ol.hayaller şu an seni çok mutlu ediyor ama sonra?hayat çok kolay diil hazalcım, ne bileyim iyi düşün..

  20. Hazel says:

    >Çok mantıklı konuşuyorsunuz ama :( kendini sanata adayanları düşünüyorum… Savaştaki asker kaçakları gibi suçlu hissediyorum kendimi. Savaşmadan kaçanlara benzetiyorum…Neyse, zaten dersleri boşlamışlığım da yok :) ikisi aynı anda gidiyor iyi ki, tavsiyelerin için çok teşekkür ederim French Oje :)

  21. Modafobik says:

    >Sen kendine güveniyorsun, daha ötesi var mı? :) Başarılı olacağına eminim, kesinlikle!

  22. >blogundan gördüğüm okuduğum kadarıyla bence de plastik sanatlar, resim, çizim, tasarım, heykel, mimarlık, stilistlik tarzı sana daha uygun. yürekten istiyorsan kendini adaman, odaklanman seni mutlu eder. sanırım kendini sanatla iyi ifade edebilirsin. aslında kimseyi dinleme, çevrenin dediklerini boşver. odaklan, kilitlen hedefe.

  23. Hazel says:

    >Evet haklısınız.Çok emek vermeli, çok çaba sarfetmeliyim.Ama kafasına koyduğunu yapan bir kişiliğim var ve hayallerimi yarım bırakmayı hiç sevmem :)büyük konuşmak da hoşuma gitmez ama kazanmayı çok istiyorum.Mimar Sinan'da okuyayım, içinde sanat olan bir meslek olsun da, hangisi olursa olsun.

  24. >istersen, çok istersen, yürekten istersen, temiz kalple zihninde canlandırıp odaklanırsan kurtulmaz elinden. hayaller bizi oluşturan olgular. her gece yattığında düşün bunu. ama cidden düşün.böylece kilitlenirsin hedefine. kimseyi de dinleme.senin hayatın.

  25. >sanırım daha kazanmadın okulu.. gel gel.. okul güzeldir.. fındıklıda rıhtımda muhabbetler güzeldir.. içersin, eğlenirsin.. yep yeni bir yerdir.. =)

  26. 8ex-en8 says:

    >müthiş bi yetenegin var senin.

  27. Hazel says:

    >@Bir adamın güncesi : siz orada okuyorsunuz galiba. :) umarım gelebilirim :)@8ex-en8: çok teşekkürleer :)

  28. >okuyorum ya.. ama senin istediğin bölümle alakam yok.. orası da güzeldir.. :) boya kokuları falan oh.. ne yap et gel.. :)

  29. Hazel says:

    >O kadar çok istiyorum ki.Zaten yazımdan da anlaşılıyor ama kelimelerle kısıtlanamayacak birşey bu.Gelmeye kararlıyım, tabi sen 2 sene sonra orda mısın bilmiyorum ama :)orda olursan görmüş olurum.

  30. >İstediğin zaman gel.. İçeriye sokarız bir şekilde seni =)

  31. Hazel says:

    >Heyecan bastı :P teşekkür ediyorum.

  32. >bir şey yapmadım ki. en azından şenliklere gel.. tavsiyemdir.. =)

  33. Hazel says:

    >evet güzel olur, tavsiyelerin için teşekkürler :)

  34. Akşın says:

    >Geçen yıl sınavlara girmiş birisi olarak tecrübelerimi anlatayım sana.İlk önce gittiğin kurs gerçekten etkiliyor.Gençlerin olduğu ve senin gibi hazırlananlarn oldğu bir kursa gitseydin muhtemelen daha farklı düşünceler dolaşmaya başlayacaktı beyninde.Çünkü o zaman gerçekten kıyaslıyorsun kendini başkalarıyla.Bazen sinir bozucu olurken bazende sana acaip bi güven veriyor ve daha çok çalışıyorsun.Açıkcası ben tüm eksiklerimi sınava son bir ay kala farketmiştim.Elim ayağıma karışmıştı.Yok ya bu yıl kazanmam imkansız demiştim.Çünkü gerçekten istediğim kursta değildim ve gittiğim kursta yeterli gelmiyordu.Amma velakin bir baktım mimar sinanın ilk aşamasını geçmişim!İnan bana o heyecan o listede adını görmek kadar müthiş bir şey yok.Bir saat inanamayıp tekrar tekrar bakmıştım.(Marmaradada aynısı oldu)Ama iş ikinci sınavlara gelince durumlar değişiyor.Az kişi kalıyor.Seçilme ihtimalin azalıyor.Uzun lafın kısası ikinci sınavları geçemedim.Bu yıl yeniden hazırlanıyorum.Ve inan bu iş kesinlikle severek yapmakla ve vazgeçmemekle alakalı.Bunu yapabiliyorsan zaten başarılı olursun elbet.Annen gibi kaç yaşında girenler bile var sınava mesela.Yaşın hiç bir önemi yok.İlk sene kazanmanında.:)Önemli olan o okula girdikten sonrada rahat edeceğin kendini göstereceğin kıvama gelebilmek.Çünkü işler okula girmekle bitmiyor,asıl orada başlıyor..

  35. Hazel says:

    >ne de doğru söylemişsin evet, bu kursta kendimi sınayabileceğim çok genç yok.En azından akademik olarak çalışan birisi yok.Ama şunu söyleyebilirim ki Şemsten ( hocamdan) gerçekten çok memnunum.Sadece resim alanında değil, edebiyat alanında da – her konuda- sohbet ediyoruz, bana ince ayrıntıları gösteriyor (mş) :))bilemiyorum 2 sene içinde ne kadar ilerleyebilirim.Mimar Sinan hayalim evet ama olmadığı zaman vazgeçilebilecek birşey değil.İnsan bir kere aşık olur ve umarım ben sanata olmuşumdur.Bırakamayacağımı biliyorum ama benim için odak noktam olmasını da istiyorum.Teşekkür ederim :) o kadar yazmışsın =) sağol.Umarım bu sene kazanırsın :) umarım 2 sene sonra seninle karşılaşabilirim :)

  36. Akşın says:

    >Çok bilgili oluyorlar gerçekten,sohbet etmek zevkli oluyor.Ben bu ara vazgeçmek üzere gibiyim.Gerçekten bir boşluğa düştüm bunca zamana kadar eminken ne istedğimden şimdi bilmiyorum.Umarım o aşkı bende yeniden hissederim ve karşılaşırız(:

  37. Hazel says:

    >umarım canım :) ama bence zaten sen o aşka sahipsin.İkinci kez şansını deniyorsun, vazgeçmiyorsun :)

  38. Maya says:

    >Vazgeçme sakın! Sana şöyle bir şey söyleyeyim;çöp adam bile çizemeyen bir arkadaşım vardı. Çok çalıştı, sürekli çizdi, kurslara gitti.Sınavlara girdi, kazanamadı. Herkes 'yapamazsın zaman kaybediyorsun' dedi. O yine de çizmeye, kurslara gitmeye devam etti. Önce Msgsü Geleneksel Türk El Sanatları'na girdi ama çalışmaya devam etti çok hırslıydı. Ve şu anda Msgsü Resim bölümünde okuyor :)Hayalinin gerçekleşmesi senin elinde, hiç o kadar zor değil kendini korkutma.

  39. Hazel says:

    >Ah Maya! seni bu yazıda görmek ne kadar güzel :)Muhteşeem! D:Ne kadar da hırslıymış arkadaşın.Umarım ben de onun gibi olabilirim ve hayallerimi yakalamayı başarırım :)bana destek olduğun için çok teşekkür ederim çiçeğim :)

Leave a Reply

