>Çatlasın düşmanlar, benim de artık bir Resim kursum var.

>   [ Şu ] yazımda yazmıştım Mimar Sinan hayallerimi.İşte şimdi bu hayalleri gerçekleştirmek için ilk adımımı attım .Artık iş, eldekileri düzenlemeye geldi yani.

  Mağazaları dolanırken, şans eseri buldum kursu.Bir alışveriş merkezinin içinde galeri açmış Ressam Tebriz-i Şems . Kendisi İranlı olduğundan ona bu takma ismi koydum.42 yıldır sanatla ilgileniyor ve 12 yıldır Türkiye’de.Konuşmasında falan bir sorun yok, gayet akıcı bir şekilde Türkçe konuşuyor.

 Galeri’yi gördüğüm an incelemeye başladım.Yağlı boya tablolar vardı duvarlarda.Farklı bir hava esiyordu.Eskilerden gelen bir kokuydu sanki Galeride dolaşan.Bilemiyorum, sanırım Hocanın İranlı olmasından dolayı böyle.Resimler modern ve klasik çizgiler taşıyor.Bayıldım.Hayran kaldım, gerçekten çok yaratıcı ve orjinal bir insan bu  Tebriz-i Şems.

  Sonuç olarak, kursa başladım ve kendimi harika hissediyorum.Her cumartesi 3 saat bayonca galeride kalıyor, resimlerdeki karakterlerin izleyen gözleri arasında çizim yapıyorum.Benden başka iki üç kişi daha oluyor genelde ama geleceğe yönelik eğitimler değil bunlar.Genelde yağlı boya yapmak için geliyorlar.Kara kalem çalışan bir tek ben oluyorum.

 Öğretmen kesinlikle poh pohlamıyor.Herşeyin eğrisini doğrusunu anlatıyor.İlk defa, bir ortamda en iyi çizen ben olmadığım için kendimi çok küçük ve işe yaramaz hissettim.Ama buna alışmak ve bunu yenmek  zorundayım.Sonuçta okuyacağım yerde de aynısını hissedeceğim.

 İlk önce çizimlerimi götürdüm ve inceledi.Hiçbirinin üzerinde pek kalmadı.Tahmin etmediklerimin üzerinde durdu daha çok.O da birkaç saniye.Sonra ” sen çok detaycı birisin değil mi” dedi ve devam etti ” çok kuralcısın, gerçek hayatta da öyle olmalısın, detaylara önem veriyorsun.”  şaşırıp kaldım.Anlattı da anlattı, falcı söylese şaşırmayacağım.Adam benim kişiliğimi  çizgilerimle deşifre etti.

Sonra, ben şaşkınlığımı attıktan sonra, başladı iş birşeyler çizmeye.Hiç geometrik şekil çalışmadığımı fark etmiş.Bu yüzden geometrik şekillerle başladık işte. Ahanda bunlarla;

İşin can alıcı kısımları bunlardı işte.Bu basit şekilleri çizdin mi tamam.Diğer çizimler için hak kazandın demektir.Bu yüzden oflayıp puflamadan bunun gibi bir sürü örnek çizdim durdum.Bu, ilkiydi.
Sonra Şems hoca bu kadarının yeterli olduğuna kanaat getirmiş olacak ki, gerçek çizimlere sıranın geldiğini müjdeledi ve birkaçı ödev olmak üzere bana şu resimlerin birer kopyasını verdi, bunlar da benim çizdiklerim.En çok araba oyaladı beni.

Çok ahım şahım değiller, farkındayım.Ama bunlar benim ilk göz ağrılarım sayılırlar.Bu yüzden blogda durmayı hak ediyorlar bence.
Ve bugün kursun ikinci haftasıydı.İkinci gelişimdi yani.Umarım bana yararı  olur.Gerçi şimdiden Şems’in dedikleri işe yaramaya başladı.Eskiden herşeyi ( kuralları vb şeyleri) kendim çizerken bulurdum, kendim geliştirirdim çizimimi ama bir yere kadar tabii. birkaç saatte adam eksiklerimi gideriverdi.Belli bir planın içinde çizmeyi öğretti.
***
-Geçen hafta yine Kedicik’le sıkılmışız derste.Bir oyuncak bulduk yine kendimize ;)

Matematik dersi sonrası buhranları içerisindeydik.
Önceki deliliğimiz için TIK
Kendinize iyi bakın.Kurs hakkında daha birsürü yazım olacak  :)
-Bu arada yarın 32. Avrasya koşusu olacak.Okuldan Sarı adındaki arkadaşım ( sadece buradaki takma adı değil, çocuğun iki senedir adı Sarı.Diğer adaşıyla karışmasın diye sarışın olmasından dolayı adı böyle kaldı.Adaşına da Kara diyoruz.Hocalar bile “Sarı geldi mi bugün” falan demeye başladılar.Gerçek adını unutacağız neredeyse.) katılacağını söyledi.Koşmuş olurum falan diyor.Ben de sordum bizim fakirhanedekilere, eğer sabah altıbuçukta kalkarsam, onları uyandırmadan önce şöööyle bir kahvaltı hazırlarsam ( babam aynen bu şekilde yaya yaya söyledi)  olabilirmiş, gidebilirmişiz.Ben de uğraşacaktım hıh.Bilemiyorum sağım solum belli olmaz gerçi. Hava iyi olursa fena olmaz.Karşı tarafa geçmeyeli uzun zaman oldu.Bi Bağdat Caddesi turu güzel olurdu be hacı.
Hadi gari hoşçakalın.
About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Anı, Çizim, kurs. Bookmark the permalink.

11 Responses to >Çatlasın düşmanlar, benim de artık bir Resim kursum var.

  1. Telekinesis says:

    >höh be höh yetenek akıyor dağılın gözüm görmesin

  2. Hazel says:

    >Nerelerdesin sen! Görmüyordum uzun zamandır yorumlarını.çok teşekkürler canısı ^^

  3. >hayırlı olsun hafız :)çizimler de fena diil, escher'in son dönemleri :)

  4. Profösör says:

    >Resimlerin gelecek vadediyor. Koşuya katılmalısın.

  5. Hazel says:

    >@Deepblueeagle : Gökhaan :) Escher'in Son Dönemleri mi. Hiç öyle düşünmemiştim, evet hafif andırıyor sanki .d Ama bunlar realistik çizimler sonuçta, onun eserleri biraz daha simetrisi fazla ve fantastik. Ama benzetmene sevindim :) @Profösör :ahh işte böyle yorumlara bayılıyorum ama bir yandan da şımarıyorum, yapmayın, sonra iyice kendimi bişey sancam. Koşuya da kalkabilirsem katılacağım, bakalım :D

  6. Ayris says:

    >vaay, tebrikler beybi, çok sevindim kursuna:)çizimlere diyecek laf yok, devamı için korkuyorum daha bu başlangıçsa :pöperim**

  7. >Çizimlerin çok güzel gerçekteen. Umarım hak ettiğin yere ulaşırsın :)

  8. Telekinesis says:

    >bu aralar benimde okulla derdim var merak etme gözüm üstünde

  9. Hazel says:

    >@Ayris'cim : Sağol beybi :) utandırma kız beni, şımarıyorum bak sonra.@Girl with the red baloon : çok teşekkürler canısı ^^ umarım umarım …@Telekinesis ^^ : kıyamam.sen okuluna bak yavrum.Sonra uğraşırsın benimle, zaten rahat bırakmam seni.

  10. Erdo says:

    >bence çok başarılı çizimler. özellikle gaz lambasını çok beğendim.umarım istediğin yerde eğitim alabilirsin.

  11. Hazel says:

    >@Erdo: Umarım :) çok teşekkür ediyorum :)

Leave a Reply

