>AŞK ?

>

Lan herkes takmış kafaya aşk aşk aşk.Kaç yüzyıldır çözemediler hala devam ediyorlar.Ben de bir ara sarmadım değil hani nedir bu diye ama vazgeçtim zaten hemen.Çözülmez, yaşanır birşey bu aşk.

Bir kere tek bir aşk da yok ki.Türkçenin en sevdiğim yanı aşk ve sevgiyi birbirinden farklı sözcükler olarak ayırmış olmasıdır.İngilizcede falan öylemi , her bi boka “love ” diyorlar.Tanrı Aşkı,Beşeri Aşk… liste uzun beyler ,bayanlar.Ama biz bugün tek bir aşkın üzerine odaklanacağız.
Aşk, bir kişiye karşı hissedilen duygu mudur yoksa iki kişinin yaşadığı birşey midir? yani ben aşık oldum mu doğru oluyor yoksa şunla şu aşk yaşıyorlar mı? bence iki kişinin paylaşmasıyla olabilecek birşeydir aşk.
Platonik aşklar acıdır.Yaralar insanı ama korumacıdır da.Birşey yaşadığında tek kontrol edeceğin kendi duyguların olur çünkü.Diğer kişinin ne hissedeceğini hesaba katmadan seversin.Bu yüzden platonik aşklar daha fazla, bu düzenin bozulacağından korkan çoğu kişi sevdiğine açılmayor.

Bazıları da var ki paylaşımcı.Hem sevdiğine anlatabiliyorsun her istediğini.Hem de bir dost ediniyorsun.Herşeyi dolu dolu yaşıyorsun.Kavga mı? ediyorsun elbette.Tabi ki tartışacaksın.Çünkü genelde birbirini bulan çiftler ana düşünceleri aynı, ara düşünceleri farklı olanlardır.Çiftler birbirlerini tamamlamak için yaratılmışlardır.

Peki neden çoğu aşk hüsranla sonuçlanıyor? Neden eski zaman aşklarına benzemiyor bu veletler? Benim düşüncem eskiden herşeyin yavaş yavaş ama sağlam yaşandığı.Şimdi herşey o kadar hızlı gelişiyor ki ne duyguların ne düşüncelerin doğru zamanda yaşanıp hissedildiğini sanıyorum.
Aşk işte bu. Bu zamanın aşkı ” Adını Şeklini Kaybettiğimiz.” . Eskiden açılımı neydi diye çok soruyorum kendime.Bulamıyorum dostlarım.Ne benim aşkım yetiyor bulmaya ne de sizinki.Bu gidişle zor buluruz eski aşkları da açılımını da.

-Hazal-

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Aşk, Deneme. Bookmark the permalink.

6 Responses to >AŞK ?

  1. teatRb says:

    >Sen de fena değilsin hani, tebrik ederim beğendim (:

  2. Hazel says:

    >Çok teşekkür ederim :):)

  3. The Mirror says:

    >Çok güzel yazmışsın :)günümüzün en büyük sorunu ne yazık ki.. ve güzel bir konuya değinmişsin eskiler.. evet herşey eskilerde yaşandı ama şimdi ki gelecekte sahte duygular var ne yazık ki.. beatles o kadar çok peace & love dedi bizim millet takmadı safız ve aptalız.. bunun tek açıklaması bu.🙂

  4. Hazel says:

    >çok teşekkür ederim. yorumun için.Evet zaten dönemlerinde love&peace'i o kadar güzel empoze ettiler ki , herkes şarkılarını dinlerken bile daha mutlu bir hayatı düşlemeye başladı.ne yazık ki yavaş yavaş onların da büyüsü bozuluyor ve yapabileceğimiz pek birşey yok.

  5. Maya says:

    >herkesin aşkı kendine göre tarifli, söze dökebilmek tanımlamak çok zor. hele eski aşkları bulabilmek imkansız gibi. yazın güzel olmuş, candan tebrikler.

  6. Hazel says:

    >çok teşekkürler Maya bu güzel yorumun için.Evet haklısın, herkesin aşkı kendine , hatta yaşa göre de değişiyor bence, çocuklukta hissedilenler de bir çeşit aşk olmalı.

Leave a Reply

