>Ergenlik ve Müzik

>  Anlamıyorum neden sadece bir müzik türüne ait olmak zorundayım.Neden sadece pop dinleyen , neden sadece metal dinleyen biri olmalıyım ki?

  Ben metal de dinlerim kardeşim R&B de.Jazz’la büyüdüm Blues’la devam ettim.Klasik müziği annemin karnındayken dinlemişim, benim müzik zevkimden sana ne?

  Bir gruba ait olma duygusu güzeldir evet.Fakat bu işi abartmanın alemi yok çünkü müzik evrenseldir.Müzik kendi içinde de evrensel olmalıdır.Aslında bu tür sorunların kaynağı , daha kendini keşfedememiş ergenlerde yatıyor.Ait olma duygusu, bir şeye bağlanma duygusu içinde hareket ediyorlar.Ama dışarıdan gerçekten çok komik görünüyorlar, ya da şöyle söyleyeyim çocuksu.Daha çocukluklarını atamamış ama görünüş itibariyle olgunlaşmaya başlamış bireyler.Nerden mi biliyorum? eh… 4 sene öncesine kadar ben de onlardan biriydim galiba.

  Bir gruptaki vokaliste aşık olmuştum.Grubun adını vermeyeceğim kendimi o kadar küçültemem😀 İşte, her genç kız ergenlik zamanlarında bir ünlüye aşık olmalıdır diye düşünüyorum.Bazıları bunu yapamıyor ve yakınındaki bir erkeğe karşı bu tür bir platonik sevgi besliyor,ama bu çok tehlikeli çünkü bu aşkın adı, “İlahlaştırma”.Erkek bunu farkederse kız kullanılabiliyor.Neyseki ben bu evreyi 4 sene önce atlattım.Ama öyle böyle değildi sevgili okurum, yani bi o dönemde evlenme hayali kurmuş insanım.Büyüyünce nasıl karşılaşacağız hayalleri falan.Bu yüzden şu Justin Bieber seven kızlara anlayış göstermekteyim.Muhtemelen 1,bilemedin 2 sene sürecek bu durum.Bana babam böyle demişti de sinirlenip ağlamıştım.Gülüyorum kendime şimdi..

 Zamanla müzik kültürüm de gelişti/değişti elbet.Seksenlerin ve Doksanların müziğine vuruldum.Ha şunu da söyleyeyim, şu mankenlerin yaptıkları şarkılardan tiksiniyorum.Bir de ağıza dolanmıyorlar mı.Zaten onları müzik yerine koymuyorum, onlar sadece çerez benzeri basit ritimli şarkılar.

 Sonuç olarak kimse benim ne dinleyeceğime karışmasın bir zahmet, ben halimden çok ama çok memnunum.Zaten şöyle bir yabancı atasözü var “Müzik Cennetle Dünya Arasındaki Yoldur” Alakaya maydonoz oldu ama😀

 Son olarak bugün çizdiğim bir resmi koymak istiyorum🙂 Bu resmi yeni arkadaşım Çizimdefterinin Çizeri ‘ne adıyorum🙂

-Evrensel Hazal-

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Anı, Çizim, Deneme, hazal, Müzik. Bookmark the permalink.

23 Responses to >Ergenlik ve Müzik

  1. >anam meşhur oldum ben😀 şaka bir yana ruhum okşandı teşekkürler,senide tuttum o kadar pc başında blogun orasına şunu mu koyayım bunu mu koyayım diye😀 aslında herşey bunun içindi nihohohaha:D yok şaka biryana kafa kızsın,görüşler için teşekkürler görünüşe daha çok yorumlaşacağız seninle (bütün gün pc başında çizimlerine kusur arayacağım mesaj yağmuruna tutacağım :P:F)not: yalnız iyi hoşta niknağmemi yanlış yazmışsın😀

  2. Hazel says:

    >Evet bana da, daha yorumlaşırız gibi geliyor🙂 Hemen düzeltiriz cano sorun değil :)) p.s.= mesaj yağmuruna anca amin derim😀 gel bakalım hazırım mesajlarına. :D:D

  3. >OWW MAY GUDNIS BEYBEalakaya maydonoz benim bir kategori adımdır hatta🙂, p.s kelimesini kullanmayıda çok severim.noluyor yoksa sen aslında ben misin,aklımın bana oynadığı bir oyun musun😀 adjkhklg

  4. Hazel says:

    >ahahah😀 ben senin 5.boyuttaki yansımanım😀 bakalım daha başka ortak neler çıkacak?

  5. Profösör says:

    >Güzel yazılar yazıyorsun. Babanı da çok seviyorsun kanıomca.. Doğru yoldasın bulogdaşım. Müzik evrenseldir. Kainatın ahengidir müzik.

  6. Hazel says:

    >Teşekkür ediyorum :))

  7. StummScream says:

    >Yaklaşık ilkokul da biraz punk dinleyen, lise de metal geçen ve tutkunu olan biriyim. Bu yüzden benim yerim de kim olsa bu iş'e sevda vermek yerine herhangi bir sıfatı kabul etmiyecektir. Ama eleştrilere açığım tabi. O yüzden yazıyorum zaten yorumu da.Bana göre metal içerisinde her şeyi barındıran bir müzik türü. Benim için bir müzikte olmazsa olmaz baskın bir enstrüman sesi. Gerçekten müziği müzik yaptığına inandığım şey.Bunun en güzel örneklerinden biri de metal.Metal her şeye hitap edebilmektedir.Slow parçalar için heavy, gothic, senfonik dinlenilebilir.Bunalımın diğer adı doom, stoner çeşitleridir.Gaz demek groove, melo death, metalcoreaklıma gelen başlıca şeyler.Bunların hepsi ve daha fazlası metal çatısın altında ki alt tür ve melez türler olarak bir müzikte birleşiyor ve hoşuma gidiyorsa. Niye etrafına çıkayım?Ayrıca alışveriş merkezlerinde ki tek tarza hitap eden popüler müzik nefretimi bir kat daha arttırıyor.

  8. Hazel says:

    >Farklı açılardan da olsa aynı şeyi düşünüyoruz yani🙂 bu arada resmi çizerken aklıma okuyacaklardan biri olarak sen geldin.dedim şimdi kesin yorum yapar,bilgilendirir😀

  9. StummScream says:

    >Ahaha bir an tereddütte kaldım. Sonra en son ben mesaj attığıma göre bana yazdığına kanaat getirdim =DHerhalde gün boyunca abartısız söylüyorum en güzel tebessüm ettiğim olay oldu diyebilirim. Gerçekten çok teşekkürler inceliğin için.Ayrıca şu aklıma geldi. Hiçbir grubun fan sitesine filan üye olmuşluğum ya da hastalığım yoktur. Böyle bir insanım iyimi, kötü mü bilmem. Hani severim hakikaten belki örnek alırım müzik için yaptıkları tavırları ama taklit etmek ya da onlar için bir tarafımı yırtmak mantıklı gelmiyor.

  10. Hazel says:

    >Birşey değil ben teşekkür ederim blogu renklendirdiğin için :))Ben üye olmuştum ama hiçbir faydasını göremedim😀 Bir sanatçıyı seviyorsun diye fan sitelerine üye olman da gerekmez zaten.Orda biriken kişiler sadece sosyal kaynaşma için orda bulunuyorlar bence.Yoksa grupla falan alakası yok.

  11. StummScream says:

    >Doğru tespite ne denir =))

  12. Hazel says:

    >:utanansımayl: :))

  13. >blogun yeni şablonu güzel tamamdır🙂 çizim eklemişsin yana daha büyük haliyle o daha güzel

  14. Hazel says:

    >Beğendiğine sevindim :)) evet resimler güzel oldu,başka da ekleyeceğim sonra🙂

  15. ysnbzdmr says:

    >iç dökme… sıradan olmuş

  16. Hazel says:

    >bazen herkes gibi yazma ihtiyacı duyabiliyorum,kendimi normal bir insan gibi hissetmemi sağlıyor😛 yorumunuz için teşekkür ederim =) sıradanın kötü olduğunu düşünmüyorum,iltifat kabul ediyorum.

  17. matias says:

    >:))okurken guldugum yerler icindi..

  18. Hazel says:

    >:)😉 <3bunlar da sizi güldürebildiğim için bana , ve yorumunuz için size efenim :))

  19. DreamsInLife says:

    >Sadece tek bir müzik dinleyen insanların bunu yapış amacı sadece bir yere ait olma duygusu değil. Evet burada kendimi savunuyorum🙂 Ben herkesin başlıca dinlemesi gereken belirli müzik türleri olması gerektiğine inanıyorum. Müzik bir ideolojidir. Her bir türün altında belirli bir fikir ve duygu yatar. İnsan kişiliği doğrultusunda belirli müzik türlerine yanaşmalı. Karakterine en uygun olanı seçmeli. Tıpkı kişilerin belirli bir giyim tarzı olması gibi. Kendisini yansıtan şeyleri giymeli, kendisini yansıtan şeyleri dinlemeli. Tabi burada savunduğum şey sadece rap sadece metal dinlemek değil. Kendim için konuşursam; daha çok progressive metal, gothic metal dinlerim ama 70 ve 80 lerin metal grupları da vazgeçilmezlerimdendir. Genel olarak bunları dinliyorum. Çünkü benim kişiliğimi, ruh halimi en iyi bunlar anlatıyor. Fakat klasik müzik de dinlerim, blues da. Hatta bazı pop şarkılarını da dinliyorum. Fakat bana ne tür dinliyorsun diye sorarsan vereceğim cevap metal olacaktır.

  20. >ne güzel yazmışsın. evet, belli bir müzik türü dinlemek diye birşey olmamalı. haklısın da. belli bir gruba ait olmak, obalaşmak, var olduğunu hissetmek için biraz da, yani daha çok çevresel etkilerle bir müzik türüne yöneliyorlar. metalciler, punklar, clubberlar, emolar. genel eğilim ise şudur. popla başlar, rocka geçer, sonra jazz sonra klasik gelir. çünkü cazz hele ki klasik dinlemek çaba gerektirir. çok haklısın. müzik zevklerini eleştirmek saçma. ve müzik zevkinin gelişmiş olduğu belli. madem herşeyi dinliyorsun, müzikte genelde devrim yılları 1967-1973 arası sayılır. o yılları dinlersen aslında ardından 80'ler, 90'lar'dan daha da çok zevk alırsın. öğüt değil bu. müzikseverden müziksevere katkı diyelim. biliyorsundur da zaten. çizimlerin, öykün de hoş. neşeli günler.

  21. Hazel says:

    >Sağol :)tavsiyelerin için çok teşekkür ederim evet haklısın, bu dönemde çok güzel eserler verilmiş.Yalnız ben 60'ların müziğine pek bakma fırsatı bulamadım.Bu tavsiye üzerine bir göz atsam iyi olacak ;)kendine iyi bak🙂

  22. >nette var herşey. the beatles dinlemek iyi bi başlangıç. rolling stones. paul simon. pink floyd.80'ler de iyidir. u2 da olabilir. sorun değil. acelesi yok. dinlersin nasıl olsa.sen de…:)

Leave a Reply

