>Şefin Kızı

>

 Almika suya doğru eğildi, yansımasına baktı.Kendinde hiçbir farklılık göremedi,
  Peki neden herkes ona farklı bakıyordu ?
  Çadırların yanına doğru koştu, yaklaşmadan önce yavaşladı, şayet annesi onu koşarken görürse yine azarlardı. “Artık çocuk gibi davranmayı kes Almika, Şefin kızına yakışır davran !” veya ” Almikaa! nerdeydin  , artık yalnız başına dolaşmaya çıkma demedim mi ben sana ! ” gibi sözleri daha sık duyar olmuştu genç kız.
  Kendisi ise bu kısıtlamalara tahammül edemiyor ve annesini orada bırakıp, sığınağı olan göl kenarındaki kayın ağacına gidiyordu.Burası onun özgür olduğu tek yerdi, özellikle de son 3 aydır.
  Köyün gençleri ona kur yapıyorlardı fakat ,Almika bunları gözardı ediyordu. 3 ay önce, yani kendisi 16 yaşına yeni bastığı sıralarda, Makah adında bir genç , kendisi gölün kenarında çamaşır yıkarken, yanında gelmişti.Ona, aynı isminin anlamı gibi Güneşin kızı olduğunu , ve dünyasını aydınlattığını söylemişti.Kendisine ilk defa kur yapılan Almika, çamaşırları orda bırakmış arkasına bakmadan köye kadar sırılsıklam ve çıplak ayak koşmuştu.Hem şaşırmış hem de eli ayağı tutulmuştu.Bir sene önce evlenmiş olan ablası Migina’ya anlatınca, ablası gülmeye başlamış, bunun artık çok doğal olduğunu, ona büyüdüğünü  söylemişti. Kendisiyse ablasına hiç değişmediğini ve değişmeyeceğini söylemiş, çadırdan sinirli ayrılmıştı.
 Bugün ise hala değişmediğini savunuyor fakat bir yandan da vücudunu inceliyordu.Hatları belirginleşmeye başlamıştı, yüzündeki çocuksu ifade ise kayboluyor yerini köşeli bir yüze bırakıyordu..O yine de aynıydı işte.Böyle olduğuna inanmak istiyordu.
 Genç kızın yanına, koşarak köyün yaramaz ufaklıklarından biri geldi.Kızın gözlerinin içine bakarak konuşamazlardı çünkü Almika genelde bu çocukları çok pataklardı.Çünkü çadırına girer genç kızın tüm eşyalarını dağıtırlardı.Çocuk, ” Babanız Sert Rüzgar sizi çağırıyor ” dedi.Almika , babasının çadırına doğru yöneldi.Girişte , erkeklik ünvanını yeni kazanmış, genç korumalar vardı.Almika’ya , yine o etkilenmiş bakışlarla baktılar,Almika görmezden geldi ve kenara çekilmelerini söyledi.İçeride ağır bir tütsü kokusu vardı.Biraz havasızdı.Babası Şef Sert Rüzgar’a doğru yaklaştı.
“Kızım hoşgeldin. gel otur şöyle ”  dedi Şef .Boğazını temizleyip ,devam etti. ” Biliyorsun ki onaltı yaşına bastın Almika, artık genç bir kızsın ve gün geçtikçe güzelleşiyorsun kızım.”gözlerini onaylamasını beklercesine Almikaya dikti.Almika ifadesiz bir şekilde baktı babasına, konuşmanın gidişatını anlamaya ve tedirgin olmaya başlamıştı. ” Şef kızlarının bazı görevleri vardır biliyorsun.Komşu kabilelerle dostluğumuzu tazelemek ve bağlarımızı güçlendirmek için gençlerimizi izdivaçla birleştiririz.” Bilmez miyim, diye düşündü Almika.Ablasını da zorla evlendirmemişler miydi zaten, komşu kabilelerden biriyle. ” Artık senin de evlenme yaşın yaklaştı ve sana talip olan çok fazla kişi var.Ama sen Şefin kızısın, senin Kichai kabilesinden Şefin ortanca oğlu ile evlenmeni istiyorum.Böylece aramızda bir ateşkes olacak.”
Almika biliyordu ki bu bir rica değildi.Bu artık onun kaderiydi.Kaçıp gitmek istedi oradan, göle kadar koşmak istedi, Kayın ağacının gölgesine saklanmak, herkesten uzaklaşmak istedi.
Devamı haftaya. 🙂
      
Hazal 

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Çizim, Hikaye, Kızılderili. Bookmark the permalink.

8 Responses to >Şefin Kızı

  1. Ayris says:

    >sen mi uydurdun?🙂 nays, i like it :p

  2. >hikayenin sonunu neden Türk usulu berdel ile bitirdin hazolinoş yav,Almika'nın adını Fatmagül koyaydın bari tam olaydı :Dtamam geyik bir yana hikaye yazman güzel beybe ;)birde yavrum bizim çizgilerimiz uymuyo kardiş ya,ben daha seksi bir kızılderili çizerdim.(bkz.köpüklü süngerle Ferrari yıkayan kızılderili adjgkdjfgk :D)gerçi doğal olmuş ya,ay bende dün gece 40 küsür çizim yaptım,boyutu büyük diye yüklemeye üşeniyorum beybe

  3. Hazel says:

    >@Ayris valla beğenmenize sevindim, evet kurmaca bişey🙂 ama biraz basit oldu hikaye anlamında da mesela , daha orjinal ilginç birşeyler yapabilirdim sanki.Olsun ilk denememdi🙂 sizler okudukça daha iyilerini yazacağım :)) çok teşekkür ediyorum🙂 @Çizimdefterinin Çizeri lan beybe seksiliğine ne bakıyosun kızım😀 bilmem kaç senesinin allahın kızılderilisini çizmişim😀 tamam lan senin için seksi bi tane de denerim bak😀 valla Fatmagül'e özendim😛 yok ya.. ama devamında birşeyler olabilir yani bilemiyorum😀 Aşk hikayesine çevire de bilirim. Önerilere açığım :)yükle yükle çok merak ettim bak😀

  4. >ya ay kız seni merak ettim bi giriym dedim,ay çok üşeniyorum ya bide megabaytları çok büyük benim fotoların,mesela bloga o yazıya fotoğraflarımı ekleyene kadar canım çıktıve lütfen şefin kızı konusunda hayalgücünü yüksek tut😀 (bkz.jartiyerli şefin kızı)😀 tamam ben gene aştım kendimi😀

  5. matias says:

    >etme eyleme kıyma fidanakacır gitsin:)

  6. Hazel says:

    >@Çizimdefterinin çizeri : kızım ya😀 onu kolay yolu var, sana dediğim program vardı ya, onda boyutunu küçült resmin öyle koy🙂 ve evet😀 jartiyerli şef kızı fena fikir değil hatta istersen şefe jartiyer takalım tam olsun😀 @Matias 😀 ahah evet en iyisi.

  7. >Canım Bloguma Bakar Mısın Mimnlendin :))

  8. Hazel says:

    >ok beybi🙂 sağol🙂

Leave a Reply

