>Kına Gecesi

>

İnternetten Görsel



Allahıııımm… ölüyorum, nefes nefese kaldım.Bir havadan diğerine… Göbek ata ata bir hal oldum.Hiç kendimden beklemediğim bir şekilde oynadım hem de.Teyzeler sarmış etrafımı, telefonla ,kamerayla çeken çekene.Valla facebook’a falan düşerse işim zor.Abi apaçi marşında bile dans etiim, düşünün yani.

 Kına gecesi ve Nikah için bugün Ankara’ya geldim.Yine…

 İlk önce biz, kız tarafı olarak ikramları falan hazırladık, oturup sohbet ettik falan.Sonra erkek tarafı geldi.Artvinliler, çok sıcak çok tatlı insanlar zaten iki şarkı sonrası kuzu sarması olduk.Göbek atmalar, kahkahalar, kına kokusu.Anlatabileceğim şeyler işte bunlar..

Kına demek koku demek, kına demek, elime yakıştıramayacağım birşey demek.Yok yani yakamam ben.Gelinin bile yaktığından şüpheliyim.

Ama dayanamadım, paketlerden 4-5 tane attım çantama.Ne kadar açgözlüyüz lan.Yakmayacağımızı bile bile alıyoruz, anlam veremiyorum.

 Ben ki oynamasını bilmediğini sanan insan, ortaya geçip de göbek atabilir mi…ataar.Ben ki halay çekmesini bilmediğini sanan mahluk, iki dakika sonra ( artık bunda nasıl oynadım anlamadım nefret ederim) şammammede halay çekebilir mi, çekeer. Vidyolarda çıkmaktan utanacağını düşünen insan, herkesin önünde nasıl böyle bir performans gösterebiliyor bilmiyorum ama bildiğim tek birşey var içgüdüsel olarak doğuştan göbek atabiliyoruz.Evet ! siz de atabiliyorsunuz, şaşırmayın yani.Gelin ,sizi de görürüz.

 Ağlamam sanıyordum bir de.Ağlayanlar zorla ağlar sanıyordum.Gelin niye ağlasın sevdiceğiyle evleniyor diye düşünüyordum.Öyle değilmiş işte, ağlanıyormuş.Anne lafının, şarkıda her geçişinde bir damla düşüyormuş kınanın üzerine.Ben de ağladım, ben de babaannemi düşündüm, o burada olamadı, kızının kına gecesinde ağlayamadı.

 Yarın ise Nikah var.Buraya gelmeden önce annemin nasihatları doğrultusunda  ( her bayanın demirbaşıdır Hazal, siyah bir elbise ve siyah ayakkabı ) gez gez öldük anam. Bulana kadar ayaklarım sızladı.Ama sonunda çok güzel bir elbise (Koton’dan)  ve rugan ayakkabılar buldum kendime🙂 yarın onları giyeceğim🙂 belki fotoğrafımı koyarım😛

 Gelinin ayakkabısının altına adınızın yazılmasını ister miydiniz bayanlar? ben istemiyorum ya:/ ne o öyle sanki evde kalmışım gibi.Acelem yok benim hıh.

 Yine de gelin buketini yakalamak isterim , hep istemişimdir yani.
 Damadımızdan bahsedelim biraz.Kendisi çook iyi biri.Birbirlerine çok yakışıyorlar zaten. Kameraman  ( ki bu bakış açısının iyi olduğunu gösteriyor) ve Karadenizli, evet burnu büyük :)) ama bence çok karakteristik birşey burun. ( damada laf kondurmam abey )
* Bilginize, çok güzel bir galeri buldum resim dersleri veren ve bize çok yakın.Nasıl keşfedememişim önceden anlamadım.Sonunda kursa başlıyorum🙂 bekle beni Mimar Sinan ben geliyorum !

KıvırtakHazal

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in ankara, Anı, hazal, kına gecesi. Bookmark the permalink.

9 Responses to >Kına Gecesi

  1. >çizimkursu demişkene ,bir arkadaşımda arıyordu sizin taraflarda🙂 aynı kuuurs kesin aynı kuuuuurs :Dşaka bir yana MimarSinan'ına gidebil emi beybe ;)vee yakmasada kına alabilme formatındaki tek anne seninki değil😀

  2. CEPAYNASI says:

    >en iyi 'ben oynamayı bilmem'diyenler oynarmış…ben mi…oynamayı bilmem ben:P

  3. Hazel says:

    >@Çizimci Beybi: ahah .d olabilir valla aynı kurs.😛 karşılaşırız belki.evet ya onu ben de farkettim kimin önünden ikinci kez geçsem dağıtırken, ikinci kez daldırdı elini, götürdü çantaya kına poşetlerini :D@Cepaynası :😀 buyrun karşılıklı oynamayı bilmeyelim.Çok doğru valla, ben bilmem diyen karılar 10. dk'dan sonra yerlerde göbek atıyorlardı😀 kanıtlar telefonumda😀

  4. Ayris says:

    >kınayı severim:) çocukluğumda hep kaçtığım, elinde kına olan kadınların elini öpmekten tiksindiğim kınayı artık öyle korkunç bulmuyorum daha doğrusu… ve yeni kınalar öyle fena değil, bir kaç saat bekletmekle çok hafif kokuyor, ayrıca ben hep avcuma çiçek şeklini vererek yakarım kınayı, minik minik yıldızlar yapmışlığım bile vardır(kürdanla şekil veriyorum) ^^

  5. Hazel says:

    >:) belki zamanla ben de alışırım bilemiyorum🙂 ama o aile ortamını yarattığı için kınaya teşekkür etmek lazım… böyle zamanlar çok bulunmuyor, herke götünü kaldırıp gelmiyor yani.Anca böyle düğün zamanları kına zamanları😀

  6. Profösör says:

    >Kınayı severim. Annemin elinden kına hiç eksik olmazdı. rahmetli ninem ayak topuklarına hatta saçlarına bile yakardı kınayı. Bu arada Mimar Sinan'a gidebilirsin. daha sonra da belki bir atölye açabilirsin.

  7. Hazel says:

    >@Profösör amca : Eskiden bayanların tek süsü kına, çiçek özleri vb. doğal şeylermiş, bu yüzden değerli ve güzel yakarsan hoş bile durabilir ama şu zamanda, yakmayı pek sevmiyorum … Benim de babaannem yakardı…umarım gidebilirim…gerçekten çok istiyorum, atölye içinse daha çoook uzun bir yol var önümde🙂 ama çok teşekkür ederim profösörcüğüm🙂❤

  8. matias says:

    >idman yapmıs oldun..daha dugunu var bunun:)

  9. Hazel says:

    >valla aynen öyle oldu.Bir oynamışım düğünde😀 tüm akrabalar şaşırdı, hazal böyle oynar mıydı falan😀 ahh ah çok tatlı bir çocuk da vardı, yan masada, kim olduğunu öğrenemedim, kederliyim…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s