>Beyaz Anılar Kaplar Kışın Dört Bir Yanımı

>  Kışlardan nefret ederim, yazının başında bunu belirtmem gerektiğini düşündüm.Yani, size anlatacaklarımdan benim kıştan, soğuktan hoşlandığım düşüncesine kapılmamanızı istedim.

Babam,

En güzel ve en kalıcı arkadaşlıklarını üniversitede edindiğini söyler, ben de üniversite hayalleriyle yanıp tutuşurum.O anlatır, ben dinlerim.

Üniveristede aynı bölümde okuduğu 3 yakın arkadaşı vardı.Daha doğrusu sonradan aynı sektörde aynı firmalarda çalıştığı 3 arkadaşı olmuş.Babamın, onlarla konuşurken gençleştiğini hissettiğim üç şahıstan bahsediyorum.Telefonlarını “hacı, baba ” gibi tabirlerle bir tek onlara açar, ben de neşelenirim.Babamı kendime çok yakın hissederim.

 Biri ( annemlerin düğün fotoğraflarından biliyorum) gençliğinde sırım gibi delikanlı olan Tombişimdir.Taktığım addan da anlayacağınız gibi midesine birazcık düşkündür Tombişim.Sonradan biraz göbeklendi yani.Beni de pek sever.Ben de küçükken onlara gittiğimizde ilk ona sarılır ilk onun tombul yanaklarından öperdim, sakalları yanaklarıma batardı ama yine de dayanırdım, çok severdim çok.

 Grubun en neşelisidir bence tombişim.Şimdi eşşek kadar olmuş iki çocuğu var. Biri Hikaye ablam diğeri de CanCan abim.Ben genelde aileler toplandıklarında küçüklerle oynardım, şimdi aradaki farkı kavrayabiliyor, ve sınıf atlayarak büyüklerle takılmaya başlıyorum.Gerçi onlar Bağdat Caddesi yakınlarında oturuyorlar, artık pek sık görüştüğümüz söylenemez… Zamanla bu sıkı dostluk bağları bile don lastiği gibi bollaşıveriyor.Biz Bağdat Caddesinde otururken oysa hayat ne güzeldi… Sıkça buluşurduk🙂 Annem beni M&S ‘da kaybederdi falan.

   Şimdi bu yazıyı yazma nedenime geliyorum, aslında bir mim sürükledi beni anılarıma, kurcaladı eski hatıraları.Beni Mimlediği için net dostum Mrv.Natural ‘e çok teşekkür ediyorum efenim.

Mim: Soğuk kış günlerinizdeki çocukluk hatıralarınızı anlatın.

Tombişimin ( yazlık diyesim de gelmiyor kışlık mı desem)  Lüleburgazdaki evlerine gitmiştik aralığın son günü.4 aile yılbaşını kutlamıştık.Daha ilk kar düşmemişti, yağmur yağıyordu, bahçede hiç kar yoktu.Geçeleyin yağmurda havai fişek patlatmaya çalışmıştık, bu anılar bende minik bir tebessüm yaratır hatırladığımda.

 Ve işte o günün sabahı saat tam sekiz buçukta uyanmıştım.Heyecanla cama koştum,kalbim küt küt atıyordu, perdeyi kaldırdığımda hayatım boyunca unutamayacağım bir manzarayla karşı karşıyaydım, nefesimi tuttum..Bahçedeki çam ağaçlarının üzerleri pamuk gibi karlarla örtülmüş, yerler bembeyaz, hava muhteşem.Dışarıda tombişin 3 köpeciği karda debeleniyor.

  CanCan abi o zamanlar heralde 13-14 yaşlarındaydı. O da erken uyanmıştı,bana günaydın demiş ve gülümsemişti.O zamanlar gözlük takardı ve sarı saçlarıyla çok şirindi.Şimdiyse o kadar şaşırıyorum ki, o çocuksu surat kaybolmuş, köşeli bir yüz çıkmış, sakallar uzamış, boy maşallah 1.80 üstü.( Tam bilemiyorum son gördüğümde eğilerek öpmüştü beni).

 O yılbaşında gerçekten çok eğlenmiştim, ve unutamayacağım anılar depolamıştım zihnimde.Özellikle bir gecede dışarısının karlarla kaplanışı ve hep beraber o karlarda debelenip, köpeklerle oynayışımız, paha biçilmez bir hatıra benim için.

 Onları çok özlüyorum.

not: Tombişimle Civcivimin  ( kendisi tombişimin karısı olur) odalarındaki yatağa da kopmuştum o kış.Su yatağıydı, sanki tombişim yuvarlanmayacaktı😀

Mimik !

Dedimdi

Cips yiyemeyen kız

Orta Şekerli Kahve

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Anı, hazal, kış, Mim. Bookmark the permalink.

9 Responses to >Beyaz Anılar Kaplar Kışın Dört Bir Yanımı

  1. Profösör says:

    >Güzel anılr.. Güzel anlatımlar.. Güzel umutlar..

  2. >Dün Beylükdüzü Migros'ta Mimar Sinan öğrencileri tarafından yapılan maketleri görünce Hazel kişisi aklıma geliverdi.Bende teeee gogıldan arattımda buralara geldim.Nittin naptın ya sesin çıkmıyor abi🙂

  3. Hazel says:

    >@Profösör : çok ama çok teşekkür ediyorum, yorumlarınızla beni çok mutlu ediyorsunuz🙂 @ Çizimdefterinin çizeri : Kızım ya, senin şu adını yazana kadar canım çıkıyor, sana cicim diyeyim ben😀 evet cicimcim, ben de biryerde çizim bişey görünce sen aklıma geliyorsun😀 B.düzü Migroooos😀 çok severim, hep giderim.Kesin gördüm seni ha. Ama tanımıyordum o zamanlar.Valla napayım, okul falan. Okulun dergisinde çalışmaya başlıyorum ! heyecanlıyım cicim😀

  4. >selam. ben de baby jeans'in blogunda sizin olumlu, şefkatli yorumunuzu okuyup blogunuzu incelemiştim. siz de blogumu ziyaret etmişsiniz. sevindim. izleriz bloglarımızı. yorumlarımı, düşüncelerimi de yazarım. neşeli günler. görüşürüz. gökhan.

  5. Baby Jeans says:

    >Eğer çok sağlam dostluklar istiyorsan; senin gibileri bulabileceğin bir üniv.e gitmelisin. Yani benzer yetenekleri, benzer donanımı, benzer görüşleri paylaşabileceğin insanlar olmalı.. Bunu da aklında bulundur derim. :)yeni yazımı da bir nevi sana adadım gibi bir şey oldu. bembeyaz zaten blog'un bulut değmemiş bir güneş kıvamında; ama bu sefer aydınlık yazdım bak🙂

  6. >sevimli yazılarını okumaya başladım. öncelikle, sanat, felsefe, hümanizm ve hayalcilik. nefis bir karışım. yaşamı yaşanır kılan, anlayan anlatan, yaşama sevinci veren dört olguyu bir araya getirmişsin. yaz doğumlu olsan gerek. kışın da güzel yanları var. hele sonbahar ne güzeldir. çocukluk anılarını ne güzel ve ne duyarlı anlatmışsın. anılar ne önemli di mi. bizi oluşturan anlar. sabah uyandığında gördüğün manzara ne etkileyici, hem duyarlı hem de fotografik anlatmışsın. bir film karesi gibi. zihnimde canlandırdım. yazılarını, anılarını okuyacağım. farkında olduğun duyarlı günler dilerim. bol anılı, sevdiğin insanlarla dolu.

  7. Hazel says:

    >@Baby Jeans: Evet işte diyorum ya, bu yüzden iple çekiyorum üniverisiteyi🙂 Yeni yazı mı? olamaaz.Görmedim, hemen bakıyorum, ve çok teşekkür ederim🙂 Bu yorumu çok sevdim, hep böyle mutlu ve pozitif ol :)@deepblueeagle : Sevgili Gökhan, nereden başlasam…Çok ama çok teşekkür ederim.İnan bana yorumların içimi aydınlattı, yüreğimde sevgi tomurcukları filizlendi, şu kapalı havada odama güneş doğdu diyebilirim🙂 Keşke sizin gibi yorumlar yapabilen, değerli insanlar daha çok olsa.Yaz olmasa da bahar doğumluyum ben, balık burcuyum ve tam burcumun insanıyım.Eğer balık burcunu birazcık biliyorsan, beni ailemden biriymiş gibi tarif edebilirsin yani🙂 Hissettiklerimi, anılarımı, düşüncelerimi kafanızda canlandırabildiysem ne mutlu bana🙂 Size de bol hayalli sevgi dolu günler diliyorum🙂

  8. >çok teşekkür ederim hazal. çok tatlı bir yorum yapmışsın. evet o sabahı anlatmışsın ya. karlı sabah ve pencereden bakışın. işte mutluluk öyle bir an olmalı. zihnimde kaldı. bir de sabah deniz kıyısı, kumların üzerinde, ıssız kumsalda yürümek imgesi benim için bir mutluluk sahnesiydi. seninki de zihnimde kalacak. sabah, çam, kar, köpekler. yaşamak ne güzel di mi. hissetmek, farkında olmak. çok olumlu bir insansın. öyle işte.🙂 hayal etmek gibisi var mı. hayalleri olmayan ne yapabilir ki. sen de hedeflerini zihninde canlandır.

  9. >bu arada, bloguma yeni koyduğum yazı ilgini çekebilir. hedeflere ulaşmak ile ilgili biraz. bu konuda başka yazılar da yazacağım. motivasyon, moral yazıları.daha sonra da sanat, estetik, kitaplar, felsefe, resim üzerine de yazılarım olacak.okursun bazen istersen.bol hayalli, estetize günler dilerim.:)

Leave a Reply

