>Acele Resim :)

>Geçen gün son günmüş unutmuştum yapmamıştım resim yarışma için.Genelde zaten hep böyle olur son gün yaparım resimleri, bir acele bir koşturma. Böylesi daha zevkli oluyor.İşte yine böyle bir durum oldu, konu Kızılay Haftasıymış.

Amaan,

 Aslında hiç sevmem şöyle şu haftası bu haftası resimlerini çizmeyi ama her alanda kendimi denemem lazım sonuçta, resim hocamı da çok sevdiğimden yapayım diyorum işte.

 İkinci dersten gitim resim sınıfına.Kuruldum şöyle masaya, gelen dokuzuncu sınıflardan cukkaladım herşeyi.Birinden resim sayfası , diğerinde kuru pastel… Başladım resime.

 İki senedir çiziyorum böyle “konulu resimler”i ve kendime bir stil geliştirdim.Her resmimde kesinlikle bir tane el oluyor.Bir kişinin gözünden çiziyorum yani.Yine aynısıyla başladım.Sol elime bakarak çizdim.Sonra da kompozisyonun devamını getirdim.Ortaya çıkan resim çok mu güzel, değil. Ama benim için değerli çünkü matematik dersini bırakıp bu resimle uğraştım.Şaka tabi, gerçek nedeni bu değil, şöyle ki, ben çizdiğim her  resmi çocuğum olarak görmeye başladım.

Küçükken oturduğum yerde en iyi arkadaşım annemdi.Taşındıktan sonra çevrem genişledi ama o zamana kadar çizdiğim karakterler benim arkadaşım olurlardı.İstediğim tipte bir arkadaş yaratabilirdim kendime, işte bu özgürlüğe bayılırdım.Bu yüzdendir ki, resimlerimdeki karakterler nasıl çizilmiş olurlarsa olsunlar anlamlı bakarlardı.Sonradan arkadaşlarım oldukça resimlerimdeki ifadeler donuklaşmaya başladı.Bu sadece içinden geleni çizmekti.

[ Buraya resim yapan küçük bir kız resmi koyacaktım.Google’da little girl drawing yazdım,çıktı birşeyler.sonra dedim niye elalemin resmini arıyorum ki Türkçe arayayım dedim. 

Aranan resim : Resim Yapan Kız  

Çıkan resimler :   Erotik dans yapan..   /    banyo yapan kız…  /   17 yaşında fuhuş yapan…   

Bu ne be, ben inglişten arayayım, dedim tekrar haliyle.]

    Şimdi ise resmi, arkadaşlarım olsa bile duygu yüklü çizebiliyorum çünkü küçüklüğümde hissetmediğim yeni duygular gelişti.Aşk gibi mesela.Aynısı şiir için de geçerli.

  Küçüklüğümde arkadaşlarım olan çizimler şimdi gözüme çocuklarım gibi görünmeye başladılar.Eskiden çizdikten sonra, içimi döktükten sonra bir yerlere savrulan kağıtlar vardı.Şimdi ise her resmimi ince ince dokuyor sevgi ile çiziyorum.Duygularımı kağıda yükledikten sonra kurtulurdum, şimdiyse bağlanıyorum diyelim.

 Bu yüzden çizimlerime laf edildiğinde, öğretmeni evladından şikayet eden kadına dönüveriyorum.İçi burkulmuş ama sineye çeken.

 İşte geçen gün toplamda 4 buçuk saatte bitirdiğim resim.
🙂

Kızılay falan işte.

* Ha bir de şu var tabi. Resimleri yolluyorum ama geri gelmiyorlar, en kötü tarafı bu.Özellikle ilk zamanlarda bu yetiştirme telaşından fotoğrafını çekemediklerim oldu.Onlar gerçekten çok güzellerdi şimdiyse bir depoda çürüyorlar heralde.

*Eğer bunda da birincilik kazanırsam 7. birinciliğim olcak. Yuppi.
*Ve bir de ödül  var tabi. Söylemesi bile tatlı .Parasında değilim elbet ama çok iyi geliyor resim yapınca birşeyler kazanmak.

-NeşeliHazal-

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Çizim, hazal, kızılay, yarışma. Bookmark the permalink.

14 Responses to >Acele Resim :)

  1. >bence sen birinci olmalısın hazel🙂 gerçekten çok güzel ..

  2. Hazel says:

    >Eylül'cüm böyle düşünmene çok sevindim🙂 Umarım kazanırım

  3. 8ex-en8 says:

    >güzel şeyler çıkmış arananlarda😛

  4. Telekinesis says:

    >birinci olamazsan haber ver o seçim kuruluna bir giderleneyim.ayrıca arama sonuçları yüzünden gülme krizlerindeyim.

  5. Hazel says:

    >@8ex-en8 : Al işte, niye çıktığı ortada😛 Yazıda dikkatini çeken yer orası mı oldu😀 @Telekinesis: Canımcıım ^^ bak bu iyi oldu teşekkürler. Evet ya, arama sonuçları sinirimi bozdu, ama trajikomik birşey ya.

  6. >nasıl olsa bir dolu ödül kazanacaksın zaman içinde.bence, resimlerini sevmen, onlara bakış açın, karakterleri sevmen, resimlerine koyduğun bir elin bakışı, duygularını aktarabilmen, bu anlattıkların, ödül almandan daha önemli.günümüzde resim sanatında, birkaç tartışma var. birincisi, resim, bir düşünce ürünü müdür, felsefe mi resmi doğurur, resim mi felsefeyi, örneğin perspektif de bir bilimsel buluştur, resim bir düşünce, kuram, akım toplamıdır, diyorlar.ikincisi de sanat ölmüş müdür. bunu kabul ediyor bazı kuramcılar. sanat, acaba bir aşkınlık durumu mudur, bir yüceltme midir. ama bunlar bir dolu spekülasyon. aslında resim üzerine bir dolu güzel araştırma var. okursun zaten. göstergebilimsel, görüngübilimsel vb.ama önemli olan, kendi resmini yapmak, kendi yolunu bulmak gibi. kendini ifade edebilen resimleri yapmak. :)bunun yolu da bol resim yapmak olmalı. çizmek, boyamak, kendine özel boyalar bulmak, vb.ama yazmayı da unutma. bence sen düşüncelerinden çok duygularını çok açık ifade ediyorsun. yazıların da resim gibi.imgeler, simgeler, metaforlar kullanmadan apaçık ifade edebiliyorsun. sade ama duyarlılık dolu.neşeli hazal🙂

  7. modda twin says:

    >cok basarlısın bence

  8. Ancelik. says:

    >Cidden birinci olmazsan bizlere haber ver, mikserle gidip ağlatalım. Çok harika olmuş. (:

  9. Hazel says:

    >deepblueeagle: Bence sanat kişinin kendini ifade edebilmesidir.Bazısı çizgilerle anlatmayı sever bazıları kelimeyle.Bunda bu kadar düşünecek birşey yok, zamanları boş heralde uğraşıp duruyorlar😛 Çok ama çok teşekkür ediyorum, şuan okuldayım ve böyle moral verici birşey okumam iyi oldu.BAHÇEDEKİ YAVRU KEDİLERDEN BİRİ ÖLÜ BULUNDU, SİNİRLİYİM.@modda twin: çok teşekkür ederim siz de çok ince birisiniz, sağolun :)@Ancelik : ahah😀 olur 😀 sağol canım ^^

  10. 8ex-en8 says:

    >Bi tek benim olmamış ama sen bana öyle demişsin. Sağol.

  11. Hazel says:

    >ne demek istediğini anlayamadım kusura bakma:/ ??

  12. >böyle varya OHA DEDİM. çok güzel olmuş

  13. Hazel says:

    >Sağol Beatles kızı🙂 beğenmene sevindim.

  14. Anonymous says:

    >Yazar cok tesekkurler…Selamlar Melek

Leave a Reply

