>Hayat zaten tecrübeler bütünü demiş alkolik hazal.

>Al dinle ama adına bakıp da küçük görme

Bu da başka bir tane işte.Güzel ama

Hava soğuyup soğumamak arasında kararsız.
Bir güneş açıyor bir yağmur yağıyor.
Her haliyle bir başka güzel İstanbul.

Havalar bu şekilde seyrederken yaptığım resimler hep kararsız olur.
Bir insan çizmişsem, gülümserken ağlıyordur.
Kışken bahardır,
koşarken uyuyordur.

Bu karmaşanın içinde fikirlerim de allak bullak olur
.Bitmek bilmeyen bir stresin içindeyken yarım saat sonra gülücükler atarım etrafa.

Bazı insanlar bulundukları ortama enerji yayarlar.
Mutlularsa etrafındaki insanlara pozitif duygu aşılarlar
Kötülerse o gün, herkesi stresli yaparlar.Genelde bu tip insanlar ateş burcundan çıkar.
Ben ise gariban Balık. Su burcunun her elemanı gibi etkilere açık.
Bulunduğum ortam nasılsa, duygularım ona göre şekilleniyor

.Suyun, konulduğu kabın şeklini alması gibi.

Ama şu yanılgıya düşmemek lazım.Sadece “duygular” şekillenir.Düşünceler değil.
Aksine düşüncelerim kendine hastır.Beynim farklı bir frekansta çalışıyormuş gibi gelir bana.
Duyduklarımdan etkilenmem.Kişinin bana bakışlarından, iç dünyasından etkilenirim.

Bu özelliğimi değerlendirmek istemişimdir hep.
Tek bir yolu var o da çok seyahat etmek.
Çeşitli kültürler tanımak,
Yeni yaşamlar görmek.
İnsanları oldukları çevreye göre analiz etmek.
Yoksa kısır döngü içinde dolaşırım yeni birşeyler çizemem.
Yeni hayatlar yaşamalıyım.
Bir gün mahalle kızı,
Ertesi gün burjuva sınıfından olabilmeliyim.
Fahişelerin hayatını,
Alkolik bir adamın tavırlarını
Bilebilmeliyim.
Yaşamım yettiği kadar işte.Bu yüzdendir ki,
“Dünya’yı dolaşmak”  küçüklüğümden beri hayalini kurduğum bir serüvendir.

Bir gün afrikada olduğumu hayal ederim.
Savan ikliminin ortasında,
Bir kabilede kaldığımı.
Detaylarına kadar düşünürüm, nasıl davranmalıyım, ne giymeliyim,
Nasıl fotoğraflar çizmeliyim.
Genelde bu tür hayallerin içine bir parça aşk da katarım.

Bir gün bir bakmışım  tekneyle açılmışım deryalara, dalgalarla boğuşuyorum.
Kimseler yok yanımda.
Tekne alabora oluyor,
Kendimi kurtarma botuyla denizde buluyorum,
hava kararmış,
şimşekler çakıyor.
Sıkıca tutunuyorum bota.
Sabah gözlerimi açtığımda bir adadayım…

kendime geldiğim zaman genelde çevremdekilerin sesi artar kulağımda
– ..al !  Hazaaal !  
– ha? efendim?”
– sonunda duydu… nerelerdeydin yine, iki saattir sesleniyorum, gazelin en güzel beyitine ne denirdi? 
 …
Cevap yok, ben dalmışım yine.

Zaten hayat tecrübeler bütünüdür. 
Yaptıklarınla yer bulursun çevrende.
Hatıraların,
Kişilerin seni hatırladığı kadardır.


Bıraktığımız tek miras düşüncelerimizdir,
Düşüncelerimizi de hayaller şekillendirir.
Ben neyim ve ne olacağım tutkusuyla yaşarız.
Kimi insan amaçsız yer alır hayatta.
Bir ülküsü, bir hayali yoktur.
Boşluk bile ondan doludur oysa.
Yaşam dediğin, tecrübeler bütünüdür.


Yirmi yaşından önce,
Yaş farkı önemlidir.
Zekan şekillenir bu evrede.
Ama sonra…
Sonrasında sen yirmi ol, o yirmi beş,
Farketmez,
Aranızdaki tek fark tecrübeler bütünüdür.


Bak araya manzum birşeyler de sıkıştırdım, hay allah iyiliğimi versin.
Ya işte böyle de değişiyor ruh halim.
Diyorum ben, anlatamıyorum ki.

 -ben şizofren değiliz hazal-

Bu da güzel ama yazıyla gitmez.

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in balık burcu, Deneme, hayal, hazal, Şiir, şizorfen. Bookmark the permalink.

11 Responses to >Hayat zaten tecrübeler bütünü demiş alkolik hazal.

  1. hayalci says:

    >Kuzum iyi misin sen? Nasıl bi kafayla yazdın bu yazıyı :DGerçi hayallerine ortak olduğumu da belirtmeliyim 😀

  2. Hazel says:

    >Eheh,Valla nasıl olduğumu bilmiyorum.Babam da geldi şimdi.Bir ton laf edecek, hala bilgisayarda mısın diye.Hayallerimizin benzer olduğuna sevindim dude.🙂 kendine iyi bak.

  3. Erdo says:

    >bana yalnızca ne içtiğini söye, ne olur söyle, lütfeeenn :)yalnız duygu ve düşünce ayrımı ayrıntısı çok iyi bi tespit.

  4. Hazel says:

    >ayh bilmiyorum kuzum.Gelemedim kendime hala.Teşekkür ederim.

  5. >bu yazı tek sözcükle mükemmel.bir hazal yazısı cidden.hayallerin daha çok sensin zaten.gerçekten, yıllarca gezip dolaşsan, gittiğin her yerde resim yapsan, yazsan, bence uyar sana.ruh halin, duyguların, düşüncelerin. yine çok açık, resim gibi, fotoğraf gibi ifade ediyorsun.ilginç, seni görüyorum sanki. ilginç, duygularını görebiliyorum. insanlık hallerini, tamamen kendi dilinde anlatıyorsun. evet, senin bir dilin var. seçtiğin sözcükler de öyle. var bir tarzın.ama, yukarıdaki, erdo'nun yorumu çok hoş.çok komik bi yorum.hazal. sen.

  6. Hazel says:

    >Bir hazal yazısı :):) Çok beğendim.Ne ilginç değil mi bu yazdıklarını ben de senin yorumların, senin yazıların için söyleyebiliyorum.Benim ağzımdan kapmışsın gibi hissediyorum cümleleri.Ruh eşimsin🙂 <3kendine iyi bak :)iyi geceler.

  7. >evet. hazal dokunuşu. tadı var. hatta hafif bir fırça darbesi ile çok şeyi anlatabilen bir fırça seninki :)hallah hallah! senin de böyle hissettiğini bilmiyordum. yazdıklarımı seviyor sadece, belki, diye düşünüyordum.evet, bir ruh eşliği var gibi. soul twins. çok bir denk düşme.ruh sıcaklığı.sen de sen de.bonsoir long tall sally :)artık müziklisin de.:)

  8. Hazel says:

    >Daha nasıl anlatabilirim bilemiyorum.Gerçekten,Yazdıklarını hissediyorum.Yorumlarınla beni deşifre ediyorsun. Ama üslubun ve bunu yapmaktaki amacın beni sakinleştiriyor.normalde biri beni böyle deşifre etmeye kalksa korkardım.Belki çekinirdim.Kedi gibi, kaçardım o kişiden.Ama nedense sende öyle olmuyor.Ve yorumların o kadar samimi ki hoşuma gidiyor🙂

  9. >ne demek istediğini çok iyi anladım.senin hayallerinde olacak cinsten bir kavrayış.bence senin hayallerin de çok önemli.sonuçta, insan, bir şekilde çağırır bişeyleri, birileri de duyar.üstelik sesli de çağırmayabilir. hayaller de çağırır. üstelik de temiz kalp olunca.insan, hayallerinde bile, düşünde bile, sessizliğinde bile, çığlık atabilir, seslenebilir, ağlayabilir.duymuşum herhalde. :)elbette samimiyim.ve aslında aynen senin gibi naifim de. :)))

Leave a Reply

