>Öğretmenim Facebook’tan eklerse

>Etik bulmuyorum okulda aynı ortamı paylaştığım öğretmenlerimi eklemeyi facebookta.Çoğunlukla hepsinin var facebook adresi. E genç öğretmenler hepsi. 24-33 arası değişken yaşları. Bir tek resim hocam eklidir bende.

En çok benzediği resim bu

Bugün ( uzun zamandır girip bakmıyordum) Facebook’u açtım.
İlkokul öğretmenim eklemiş beni.
Gerçek adını vermeyeceğim,
Hababam sınıfındaki Mahmut Hoca‘ya kişilik açısından da Fiziksel açıdan da çok benzer.
-Beni adam eden odur.
-Haklarımı savunmayı öğreten,
-Bana dersleri sevdiren.
-Nerede görsem koşarak boynuna sarılabileceğim tek hocadır o.
O benim biriciğimdir.
Okulda kendi çabalarıyla,
Halk oyunu gösterileri hazırlayan,
Onun sayesinde,
Kırklareli
Çiftetelli oynadığım öğretmendir.
Hatta onu spor kıyafetler içinde görünce on onbeş kız çok şaşırmıştık.
Hep ceket pantalonla görmekten göz alışmış bir kere.
Bir de adımları gösterirken bize nasıl kıvırtacağımızı göstermeye çalışmıştı,
Nasıl da komiğimize gitmişti.

Ufak bir anı

Aynı çalışmalar esnasında,
Mola vermiştik beş dakikalığına.
Su içiyorduk.
Sonra ben, saftirik Hazal,
Git sen,
Şu üstünde yürünülen üç bacaklı,
Devrilmeye müsait şeyde ( kalasta ) takla atmaya çalış.
Ve senin boynunun üzerine devrilsin !
Yemin ediyorum nefes alamadım, gözlerim kararmaya başladı.
Çığlık atmaya çalıştığımı hazırlıyorum, atamamıştım.
Yanıma ilk koşan o oldu.
Neredeyse bir tonluk hayvan kadar şeyi üzerimden kaldırmaya çalışan da oydu.
Veliler yardıma geldiler de kurtuldum.
Çok utanmıştım.
İnsanları böyle korkuttuğum için utanıp ağlamıştım, canımın acısı bunun yanında hiçbirşeydi.

Canlandırma

Sınıfında okumayanların bile ” ne iyi öğretmendi o ya” dediği insandır.
Maaşallah.
Nazar değmesin canım öğretmenime.
İşte facebooktan eklemiş.
Bir an bile tereddüt etmedim, onayladım arkadaşlık isteğini.

Sonra yüreğimde bir sızı hissettim.
Vicdanım deşiyordu kalbimin tam ortasını.
Niye hiç aramamıştın öğretmenini Hazal.
Madem bu kadar seviyordun,
Niye – gitmeyeli neredeyse bir sene olacak- bir ziyaretine gitmedin öğretmeninin?

Bir mesaj yazmaya karar verdim ben de.

FACEBOOKTAN YAZDIĞIM MESAJ

Merhaba öğretmenim,

Beni eklemişsiniz, kabul ettim.
Birgün internet üzerinden öğretmeninle arkadaş olacaksın deseler heralde o kişiye gülerdim.Teknoloji aradaki duvarları bir tuşla kaldırabiliyor artık.

Sizi gerçekten çok özledim.Hala okulda mısınız onu da bilmiyorum. x’e kadar gidiyorum okul için, eve çok geç saatte dönüyorum.Dışarı bile çıkamıyorum.Biliyorum bunlar aslında sadece boş bahaneler.Kabahat bende.Belki de benimle beraber mezun ettiğiniz tüm öğrencilerinizde.

Lütfen bize kırılmayın, sizi tanıyan herkes sizin ne kadar iyi bir öğretmen olduğunuzu söylüyor bana.Ben de ” evet, o benim öğretmenimdi, o harika bir insan” diyorum.Öğretmenin öğrencisiyle gurur duyması gibi, sizden ne zaman bahsedilse sizin öğrenciniz olarak öğretmenimle gururlanıyorum.

Bize verdiğiniz emekler ve küçük kalplerimize ektiğiniz sevgi tohumları için size minnettarım öğretmenim.Umarım size yakışır, vatan ve millet sevgisi dolu birer Türk Genci olmayı başarmışızdır.

Sizi çok seviyorum.
Beni unutmayın ne olur.
Ben sizi asla unutmayacağım.
Sevgiler,
öğrenciniz Hazal . ( 329 5-B)

not: Geçen gün beşinci sınıfta size yazdığım ama asla veremediğim bir özür mektubunu buldum.Sizi kızdırdığımız zaman sınıf adına özür dilemek için yazmışım ama heralde size veremeden barışmışız. 

Birkaç saat sonra,
Mahmut Öğretmenden cevap geldi.
Okudum,
Ve anladım ki,
Dünya’nın en iyi ikinci öğretmenine sahipmişim.
Atatürk’ten sonra ikinci en iyi öğretmen.

MAHMUT HOCANIN CEVABI

Sizler her zaman benim , dünyanın semalarına serptiğim sevgi çiçeklerisiniz.
Gittiğiniz her yerde sevgi tohumlarını serpiştirip dünyaya sevgi tohumlarını ekip yeşerteceksiniz. 
Bu da benim dünyaya bırakacağım en iyi miras olacaktır. 
Sizi çok sevdim halen de koşulsuz olarak seviyorum.

-Ben Kimim, yüzüm sözden ince, öğretmenlik gibi meslek var mı sorarım size-

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Anı, öğretmenlik, en kutsal meslek, hazal, mahmut hoca, mektup. Bookmark the permalink.

18 Responses to >Öğretmenim Facebook’tan eklerse

  1. 8ex-en8 says:

    >Ben de ilk öğretmenimi Mahmut Hoca'ya benzetirdim :)Veremedigin mektup çok harika …

  2. kendimce says:

    >Gecen banada aynı şey oldu yaa,bir an hayıflandım teknoloji geldi artık ziyaretlerde unutuldu diye. ama iyi yapmıssın ona birşeyler yazıp göndermekle eminim oda çok sevinmiştir..

  3. StummScream says:

    >Ben de hoş bulmuyorum öğretmenleri facebookta eklemeyi hem onlar acısından da can sıkıcı bir durum olduğunu düşünüyorum.Tek ekli insan lisede ki bölüm şefimdir. Oda çeşitli haberler verir bizlere ve çok şeyler yapmışızdır onun sayesinde iyisiyle kötüyüsüyle.

  4. >çok etkileyici. kendinle gurur duymalısın. öğretmenin açısından da ne kadar şanslıymışsın.hayatı yaşanır kılan ayrıntılar bunlar.

  5. Profösör says:

    >Bütün öğretmenlerimize sygılar. Onların ellerinden öpeörim ben..

  6. Hazel says:

    >8ex-en8: Belki de tipik bir öğretmen modeli yarattıklarındndır bilmiyorum ki.Bu arada veremediğim mektup bu değil, bu facebooktan gönderdiğim mesaj. O veremediğim mektup evimde.Zaten hocanın cevabı da altta bak :)@kendimce: evet, artık ziyaret falan kalmadı."Neyse ki teknoloji var "diye düşünmek lazım belki de.@StummScream : Evet onların özel yaşamı gözler önüne serilmiş oluyor. Ben de hoşlanmadıklarından eminim. Ama mesela felsefe- sosyoloji hocamız herkesi eklemiştir okuldaki.Üzerimizde araştırma mı yapıyor acaba diye düşündüm. :)@deepblueeagle: Evet, bu ayrıntılar olmasa zaten hayatta zevk alacağım birşey kalmazdı.Akşam akşam yüreğime su serpti bu olay :)@Profösör: Evet, çok özel bir meslek. Çok da zor. Hepsinin ellerinden öperiz.

  7. rengarenk says:

    >Hehe ben de üşenmedim aradım bu gün sevdiğim bir hocamı. Ama liseden… Olsun. :)Ayy o takla bölümünde çok üzüldüm, geçmiş olsun. Öğretmenine mektup da çok duygulu olmuş yeaa… :):)

  8. Hazel says:

    >Güzel,Aramızdan birinin aradığını bilmek hoş.Valla ya, boğazımın üstüne gelmişti.Doktora falan götürmüştü annem beni :/Teşekkür ederim🙂

  9. >cok duygulandım🙂 bende lise öğretmenimi cok severim gecen yıl gittim ziyaretine :)ama yılda bir olabiliiyor işde işden gücden sürekli gitmeye zaman bulamıyor insan maalesef ama hepsi kalbimizde ve aklımızda

  10. Hazel says:

    >teşekkür ederim :)Ne güzel, gidebilmişsin.Ben de en kısa zamanda gitmeye çalışacağım.kendine iyi bak🙂

  11. kendimce says:

    >hazalcık mimledim seni bak bloguma:)

  12. Sezi says:

    >Sanırım biraz geç kaldım yorum bırakmak için ama yazmadan duramadım.İlkokul öğretmenimi bir daha görme şansına sahip değilim. Okulumuzun etrafında dolaşan tuhaf kılıklı insanları uyardığı için sopayla dövülerek öldürüldü bundan 7 yıl önce, benim okulumdan ayrıldığım sene. Hala rüyalarıma girer…Umarım elinde böyle bir şans varken onu görmeye gidebilirsin.

  13. Hazel says:

    >geçekten çok üzüldüm :(evet, gerçekten de bir an önce ziyaretine gitmeliyim.kendine iyi bak:/

  14. !ancelina! says:

    >mesaj göndermekle gercekten iyi yapmışsın.Ahh bu hocalarr iyi olunca melek gibiler kötü oluncada..:) öyle işte:)

  15. Hazel says:

    >onları nasıl görüyorsak, sanki insan değillermiş gibi.onların da çocukları olduğunu, evlerine gittiklerini düşünemiyoruz küçükken.belki de canı birşeye çok sıkkın.Düşünemiyoruz işte.sanki geceleyin okulda yatıyorlarmış gibi geliyordu 😀

  16. çizer says:

    >hazel canlandırma olayı müthiş ya😀 normalde böyle düşene,kapaklanana gülmem ama canlandırma sayesinde ona da güldüm😀

  17. Hazel says:

    >eheh evet ya, ben de aklıma geldikçe gülüyorum.Cidden, o sırada korkunçtu.Ölebilirdim mesela, sonra bu yazılar olmazdı :PAma geneline bakıldığında, komik.

Leave a Reply

