>Mutlu olunca ne oluyor? Ben neden böyleyim?

>

Hazalanna

Mutluyum evet, pozitifim evet.
Ama kötünün iyisini seçmek de var.
Yani, gözüm kötü olan herşeye kapalı değil.
Bu böyle anlaşılmamalı.

Ben , herkesin dediklerine takılan,
Benim için çok önemsiz biri bile olsa sözlerine alınabilen biriyim.
Bilemiyorum, belki de herkese fazlasıyla değer veriyorum.
Birilerinin benim canımı acıtmak isteyebileceğini düşünmüyorum.
Ama var öyleleri.
Ben ne kadar ilgi gösterirsem göstereyim, soğuk davrananlar.
Bu bana ne kadar saçma gelse de, belki de insanoğlunun değişmez kuralı.
Bende işlemiyor olabilir ama öyle.
İlgi görenin burnu havaya kalkar.
Bencilce davranmaya, karşısındakini ezmeye başlar.
Çünkü seven kişi aslında küçük kişidir diye düşünülür.
Ne kadar da saçma !
Sevebilen kişinin kalbi büyüktür, samimidir,
Ruhu doymuştur onun.
Sevebilen kişi özgürdür.
Aslında karşısındakinden ilgi görmese bile mutludur o.
Ama ilgi görmemek başka,
yaptıklarından dolayı terslenmek başka.
O zaman bu iyi insan da hayata küsebiliyor,
hem de sevmeyi bilmeyenden daha fazla.
Çünkü sevmei bilmeyenden daha çok şey kaybediyor.

Benim bir kere başıma geldi.
Bir arkadaşım bana çok ilgi gösteriyordu,
Okula hep benimle yürümek istiyor,
Hep dolaşalım istiyordu.
Ben de öyleyimdir,
Sevdiklerimi şımartmayı, onlara hediyeler almayı,
Üstlerine titremeyi çok severim.
Ama bu kız böyle davranınca benim burnum havada
Ne olduğunu anlamadım bile,
Bir baktım kızı tersliyorum.
Sustum.
Kendime hayret ettim o anda,
Çünkü bunu fark etmeden yapmıştım.
O günden sonra artık söylediklerime daha çok dikkat etmeye başladım.

Ne olursa olsun
İnsan sevenleri hor görmemeli,
Ve kendisi de sevmeyi öğrenmeli.
Yoksa bu hayata neden geliyoruz ki?
Doyumsuz bir iştahla, lüks peşinde, durmadan koşmak için mi?
Yoksa hayata, kendine dair hiçbir şey bırakmadan gitmek için mi?
İkisini de ne ruhum ne de kalbim kabul edebiliyor.
Tencerenin  içine tuz taneleri serpmekle yemek olmuyor
Suyunu ( sevgisini) , malzemesini ( insanlarını ) eklemedikçe ,
Tuzu eksen ne olacak…

Hepinize sevgi dolu yıllar diliyorum.
Sevin herkesi,
Tabi öncelikle kendinizi sevin ki,
Yüzünüz gülsün,
İnsanlar da mutlu olsun.
Gülümsemenizi insanlardan esirgemeyin

🙂

-hazal-

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Deneme, hazal, kişisel gelişim kitabı gibi oldu lan., mutluluk. Bookmark the permalink.

20 Responses to >Mutlu olunca ne oluyor? Ben neden böyleyim?

  1. duyguseli says:

    >Bende o burnu kalkıklardanım sanırım,en yakın arkadaşım bana sevgilisiymişim gibi davranıyor ve ben istemeden zaman zaman onu tersliyip bağırıyorum…Hımmm daha dikkatli olıyım bari,yazık kıza..

  2. >Ne güzelde yazmışsın,bende katılıyorum sevebilen yürek büyüktür.Birde emin olduğumuz tek şey ne kadar sevdiğimizdir.Ne mutlu sana.. sevebilen,gönül gözü açık bir yüreğe sahip olman..güzel şey bunlar,yaşamı anlamlı kılan..:))

  3. Hazel says:

    >dediğim gibi başıma bir defa geldi ve bir daha o şekilde davranmamaya söz verdim🙂 bazen o kadar ilgi insanın rahatsız etmesine de neden olabiliyor elbet.Ama yine de kötü davranmamak lazım.

  4. Hazel says:

    >@Crazywomenrosemary: yorumunuz ne de güzel tamamladı yazıyı🙂 çok teşekkür ederim.

  5. >İşte bu ilgi gösteren ama üzülen insan ben oluyorum Hazel. Çok iyi anlatmışsın beni. Ama sana kızdım. Arkadaşına öyle davranmaman gerekirdi.Ve kimseye kendinden çok değer vermeyeceksin. Eğer verirsen,üzülürsün..Tıpkı benim gibi..

  6. Hazel says:

    >@kolalı jelibon : canım işte ben de öyleyim.Kızma ama, bu sadece bir kere yaptığım ve farkettiğim anda kestiğim birşeydi :)ne yazık ki seviyorum ve hep üzülüyorum.

  7. Mia Wallace says:

    >bende de var biraz o pollanyacılık durumu

  8. 8ex-en8 says:

    >Kız saf mıydı gözünde..?

  9. Hazel says:

    >@mia : sanırım herkeste biraz var.Ama öne çıkan karakteristik özelliğe bakılıyor.Bende pollyannacılık biraz fazla öne çıkıyor :)@88: hey marjinal adam, yok hayır saf görme gibi bir durum yoktu.Aksine düşünme gibi birşey yoktu, bunu tamamen kontrol dışı olarak fark etmeden yapmıştım, fark edince de hemen kestim.Çok tatlı bir kızdı.

  10. Emreabf says:

    >Gayet güzel anlatmışsın durumu seninki polyannadan daha farklı daha güzel tabiki neyin ne olduğunun farkındasın. Ben böyle olamıyorum malasef tanıdık tanımadık kimse umrumda değil sevmem insanlar aramızda olağan dışı iyi giden bir arkadaşlık olursa kişi benim için önem kazanır oda zor tabiki.

  11. Hazel says:

    >çok teşekkürler .)anladım😦 ama bu şekilde olmayı kendin mi istiyorsun , yani insanlardan uzak durmayı? yoksa bu kendi kendine gelişen bir olgu mu acaba?her iki şekilde de avantajlar ve dezavantajlar var.yakınlaşmazsan uzak kalıyorsun insanların seni kırmasından, ama aynı zamanda biraz fazla kendi kendine oluyorsun.

  12. Emreabf says:

    >Sonuçta insandan yediğin kazığı kimseden yemiyorsun.Gelen iyilikde insandan gelsede bana kazık kısmı daha çok geldi demekki.Uzak durmak benim seçimim ama uzak durmak derken kimseyle konuşmam ortama girmem falan değil.Her türlü geyiğime bakarım okadar.Derdimi sıkıntımı falan paylaşmam öyle birine oturup yaa şöyledir böyledir anlatmam yani kendi açımdan ilerletmem karşıdaki isterse istediğini konuşur ben eşilik ederim veya dinlerim.Uzun yorum oldu =)

  13. Hazel says:

    >ama güzel olmuş eline sağlık🙂 ben de açıkcası çok farklı değilim ama geyiğine takılmaktan ziyade… anlatmam ama karşıdakini dinlerim, pozitif olmasını sağlamaya çalışırım :)çok da farklı değilim senden, yediğim arkadaş kazığının haddi hesabı yok benim.Artık güvenip de birşeyler anlatamıyorum o yüzden

  14. Tuna Tebero says:

    >Her zamanki gibi çok güzel anlatmışsın Hazal. Ben de yıllar önce yaşadım aynı durumu. Ama fark edemedim senin gibi. Ya da fark ettim ama umursamadım diyelim. Yazını okurken hatırladım. Üzüldüm.Bu yazıyı okuyan herkese gelsin o zaman benden: http://www.youtube.com/watch?v=HcoNVOgjZhI🙂

  15. Hazel says:

    >Teşekkür ederim,Demek ki herkesin başına gelmiş bir kere de olsa.Şu an sınırlı internetle giriyorum bakamıyorum ama eve dönünce izleyeceğim hemen🙂

  16. >pollyanna'cılık da iyidir herşeye rağmen sevmek de, o insana bile rağmen.sevmeyeni sevmek de iyidir.sevginin gücünün karşısında hiçbirşey duramaz. doğru sevgi bulaşıcıdır. yanlış anlayanı bile dize getirir. doğru yapılan davranışı, doğru gösterilen sevgiyi herkes sonunda anlar, ama sana bunu belli etmez. çünkü insan olgunlaşmamıştır henüz bu dünyada.sevgide karşıdakiler dilediği kadar oyun yapsın, gurur yapsın, strateji yapsın, bizi, yüreğimizdeki sevgi ilgilendirir. sevgili ruh eşim.pucca olsaydı şimdi burda ne derdi, biliyor musun. pollyanna ile bir ilişkin olmuş senin (kibarcasını yazdım)🙂 bazen mizah da hoştur.iyimserlik her türlü dünyevi durumun üstündedir. kişilerin, olayların. iyimserlik, kavramlarla, insani değerlerle ilgilidir. iyimser insan üzülmez son kertede, yıkılmaz, aldatılmaz bile. çünkü, aklı başka yerdedir. hayallerindedir aklı.🙂

  17. Hazel says:

    >eheh.🙂 teşekkür ederim Ruh eşim. Yine yazımı tamamladın.Senin yorumların olmadan eksik kalıyor yazı.

  18. haYaL@ says:

    >güzel bir yazı olmuş hazal…bende de o pis huy var,çevremde beni seven herkes kadar samimi değilim onlara karşı bazen kırıcı olabiliyorum,ama napcam bilmiyorum,herkesi sevemiyorum,o kadar büyük değil yüreğim😦

  19. Hazel says:

    >teşekkür ederim :)bence bunu fark edebilmek ve bu duruma üzülebilmek bile büyük bir kalbin göstergesidir.Herkes bazen duygularına hakim olamaz, kötü davranışlar sergileyebilir önemli olan bu davranışı fark etmek, bir ileriki adım ise bu davranışından yavaşça kurtulmak olacak🙂

Leave a Reply

