>Baba, Baba duyuyor musun beni?

>http://fizy.com/s/1ai2nf 


 Bir çocuğun babasıyla gurur duyabilmesi çok önemli.Yaşamında, ona bakarak ilerleyebilmesi, örnek alacağı biri olması.Neden baba? neden anne değil? aslında sadece “baba”nın üzerinde duracağım, o yüzden.

 Babamla ilişkim her zaman belli bir rutinin içinde seyreder.Ya da seyrediyordu diyelim, ben büyüdükçe, cevap verebilmeye başladıkça, tartışmaya başladık.Ama yine de ne kadar şanslı olduğumu biliyorum.Çünkü, beni ben yapan, bu kadar özgür olabilmemi, kendimi ifade edebilmemi sağlayan odur.

  Hayat hikayesi belki de beni  etkileyen şey.Onu gözümde büyütebiliyorum.Orta sınıftan bir ailenin en büyük çocuğu olarak dünyaya gelmiş.Tam dört kardeşi olmuş ondan sonra.Küçük yaştan çalışmaya başlamış.Gazete satmış, sakız satmış, çizgi romanlarını satmış…Gazete sattığını anlatırken gözleri uzaklara dalar ve hafif bir tebessümle hatırlar.Omzunun gazete satarken nasıl karardığından bahsetmişti…Bir çok anı biriktirmiş ufacık yaşında.Annem gibi değilmiş hayatı işte.Annem benim hep hayalini kurduğum çocukluğu yaşamış.Sabahleyin kuş cıvıltılarıyla uyanıp bahçeye inmek.Şeftali ağacının altında uzanmak.Tüm sorunlardan uzak, kendi dünyasında.Evin çatı katına çıkıp Hikayeler yazmak…İşte annemin dünyası. ( O hikayeler sonradan camdan uçmak suretiyle mahalleye dağılmış ve mahallenin çocukları annemi gördüklerinde hikayedeki replikleri tekrarlayıp gülüyorlarmış :P)

 Baba’ma geri dönelim…İlk okul ve lise hayatını doğduğu yerde geçirmiş.Sonra da üniversite sınavında ODTÜ’yü  kazanmış.Burada çok farklı bir hayat bekliyormuş onu tabi.Çok sıkı dostluklar kurmuş ve okulu sayesinde kendisini geliştirmiş.Dereceyle de mezun olmuş.Mesela okulu gezmeye gittik, güzeldi…ama asla benim yapamayacağım bir şey.Kimya Mühendisliği güzel bir meslek, ama beni öyle bir hayatın içinde düşünebiliyor musunuz? Ahah çok güldüm.

Babam aynı zamanda aslan burcudur.Kendisi inanmasa da aslan burcunun tüm vasıflarını kendinde barındırmaktadır.İşte bu yüzden de realist ama sanata saygılı bir yapısı vardır.Onunla birşeyler paylaşmayı, güncel sorunları tartışmayı çok severim fakat çizdiğim bir şeyi ona göstermeden önce anneme giderim çünkü bana sanatsal yeteneklerim kesinlikle ondan geçmiş.O, inceler ayrıntılarını fark eder ve bu da beni çok mutlu eder.Ama babamda öyle değil, beklediğimden kısa bir süre bakıp “çok güzel olmuş eline sağlık kızım ” der.İncelemek gibi bir huyu yoktur, detaylara bakmaz, resmin bütününe bakar.Yine de ona göstermeden geçemem.

 Canlı Para diye bir yarışma var Show Tv de heralde biliyorsunuzdur.Sekiz soru sonrası bir trilyon kazanma şansı.Babam izlerken genelde -şıklar önce geliyor-  şıklardan yola çıkarak soruyu bulur ve bundan büyük bir keyif alır.Geçen gün Türkan Şoray ile ilgili bir soru vardı.Ben de Türkan Şoray’ın bir filminden bahsettim.Bana öyle bir film olmadığını söyledi, ben de kesinlikle öyle bir film izlediğimi söyledim.Elini uzattı, gülümseyerek var mısın iddasına dedi.Elbette dedim, nesine? o da nesine? dedi ve sonra kendisi cevapladı , bakın ben söylemedim yani :)) Laptop’una dedi.Kazanamazsan şuan sahip olduğun Notebook’u da bana verceksin.Tamam dedim, hiç tereddütsüz.Çünkü biliyorum, öyle bir film izlemiştim eskiden.

Filmin ana konusunu hatırlamıyorum sadece şu bölümlerini hatırlıyorum ve babam Türk sinema kültüründe
buna benzer birşeyin olamayacağını söyledi, belki de ben ona anlatamadım bilemiyorum.

1.Türkan Şoray oynuyor.Bir köylü kadını canlandırıyor.
2.Bir bebeği vardı ve kocası yoktu.
3.Dışarıdayken bebeğine ve kendisine üç adam saldırıyor ,  bebek dereye düşüyor ve ölüyor.
4.Türkan Şoray hep ağlıyor.
5.Evine gidiyor ve bebeğini de yanına alıyor, ceset çürümeye başlıyor ama bebeği bırakmıyor.
6.Köy ahalisi kapıya dadanıyor “kızım bırak artık o bebeği” diyorlar fakat o bırakmıyor, kapıları kilitliyor ve tüfekle başında bekliyor.





Böyle birşeydi yani.Kanıtlamam lazım böyle bir filmi olduğunu, araştırdım birkaç foruma yazdım ama daha cevap bulamadım.:/

İşte böyle.Aslında onunla ilgili yazacağım çok şey var ama bugün aklıma gelenler bu kadardı.Zaman zaman blogu takip ettiğini de biliyorum.Baba, çok tartışıyoruz biliyorum ama seni çok seviyorum🙂





About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Anı, babam, Canlı para, hazal, Odtü. Bookmark the permalink.

60 Responses to >Baba, Baba duyuyor musun beni?

  1. Rory says:

    >:) son cümleni sevdim.

  2. Hazel says:

    >Sanırım ben de en çok o kısmı sevdim🙂

  3. >Başrolünü Kadir İnanır'la paylaşır. Yanlış hatırlamıyorsam yönetmeni de Türkan Şoraydır. 1972 yapımı. Senaryonun da Safa Önal'a ait olması lazım… veeee filmin adı DÖNÜŞ:))) umarım yararlı olmuşumdur:)

  4. Hazel says:

    >Muhteşemsin ! Ve senin sayende bir laptop kazanmış bulunmaktayım! çok ama çok teşekkür ederim :)baba! duyuyor musun bunları :Pp

  5. >reca ederim efendim ni dimek ni dimek:) sinemayla ilgili bi sorun olursa kırmızı çizmeli her daim hazır ve nazır cicik:)))

  6. MERY DAIMON says:

    >Babalar candır. Aşktır.

  7. Hazel says:

    >eheh tamamdır🙂 bak bu çok güzel oldu.Çevremde sinemayla ilgilenen birisi olması güzel tabi🙂

  8. Hazel says:

    >Mary : çok doğru söyledin🙂

  9. Profösör says:

    >Babana burdan selam söylüyorum. Biraz sanırım bana benziyor.

  10. Hazel says:

    >selamlarınız iletilmiştir🙂

  11. >Baba-kız ilişkilerinizin güzel olması sevindirici..Bu iletişimi sağlayamayan niceleri var..şanslı olduğunu bilmelisin..Aranızda olabilecek tartışmalarında, babanın iç güdüsel olarak, seni dışarıdaki acımasız yaşama, hazırlama çabası olarak kabul et, daha az kırılmış olursun, sevgili Hazel..:))seni böyle içten yazılarınla görmek, gerçekten çok güzel..:))

  12. >Metine uygun parça seçiminde çok zevkli..:))

  13. >Hazeeeeel! ne güzel cidden Labtop mu kazandın sen?..:))kutlarım eğer doğru anladıysam..:))

  14. 8ex-en8 says:

    >Baba – Kız ** Anne – OğulKarşı cins olayı.

  15. CMOS says:

    >babalara kızıldığı kadar aynı derecede sevilir=))

  16. Hazel says:

    >CWRM: evet evet haklısın🙂 böyle bir aileye sahip olduğum çok şanslı olduğumu düşünüyorum.eheh evet laptop kazanmış bulunmaktayım ^_^parça seçimi bir anda aklıma geldi :)@ 88: Freud. :)@CMOS: Aynen öyle🙂

  17. >ahah canım ya,iyi gitti bu yazın,demin benim yorumlara bakarken gördüm yeni şablonula ilgili çemkirmeyen nadide kişilerden birisin,tv üstüne örtülen dantelli örtüye benzeten olmuş yeni temamı ya😀😀 sen otur şablon seçicem diye kendini yırt sonra adam kalksın dantelli nine örtüsü desin :Donun dışında Türk filmi bilgim olmadığı için yardımcı olamıyorum diyecektim ama üstümdeki yorumlardan biri sana yardımcı olmuş zati :)not:laptop'u napıcan hazel ya bu var işte,bu kullandığının nesi var🙂 e hadi bari güle güle kullan hazel yavrum

  18. >onun dışında bir de yorum yazma şeysi var ya hani? 10 şekersiz çay'ı yazının altına alsan süper olur bak,cidden süper olur çünkü yazıyı okuduktan sonra yorum yapmak için yazının başına dön babam dön,tıkla babam tıkla durumu oluyor.not:bu blogun ayarlarını sana değiştirtme çabasını en çok güden en gıcık eleman benim sanırım değil mi?:)

  19. Hazel says:

    >ahah :)) tamam tamam düzeltiyorum fıstık.🙂

  20. >çok tatlı yazı olmuş.ayhan ışık babanı da filiz akın anneni de çok sevdim. nasıl bulmuşlar birbirlerini kuzum ? :)enteresan bi buluşma :)))ikisi de iyi insanlar. çok sev onları.demek annenin hikayeleri pencereden uçtu ha. ve okuyup alay ettiler. bu var ya, nefis bir sahne yine, çok sinematik. bence bu sahne bir italyan filminde olmalı.:)laptop için kutlarım. ben de düşünecektim, ama, yukarda yardımcı olmuşlar. dönüş. iyi filmdi.

  21. Hazel says:

    >çok teşekkür ederim :)eheh güzel benzetme.Valla kuzum ben de anlamadım ki.Asında anlatmam lazım onu da buarad ama annem rahatsız olur heralde.Şöyle bir ufaktan bahsedeyim olmazsa.Annem Heybeli Ada'da hemşirelik yapıyor.Hayatının en güzel senelerini yaşamış orada.Kaldıkları odanın koskocaman bir penceresi var, gün batımını izliyorsun böyle denizin üzerinde🙂 Annemin oda arkadaşı da babamın kuzeniymiş , kısaca aralarını yapıyor falan🙂 bitmez onların hikayesi :)valla ben annemi sadece 17 senelik hayatı bıyunca tanıyorum.Kadın kendini anlatmayı hiç sevmez.Ağzından laf kapmaya çalışıyorum.Aslında annem de aynı benmiş.Hikayeler yazıyor, hayaller kuruyor ve resim çiziyor🙂 ama yatılı okula gönderilince hapis hayatı yaşıyor ve ( benim düşünceme göre) bundan sonra kısıtlanıyor.Bir daha da yazmadı mesela.Ama yurtdışındayken stilistlik kurslarına gitmiş🙂 tekrar teşekkürler🙂 aslında kesin değil, babam kanıt istiyor:/ ben de internetten o bebeğin ölüm sahnesini falan ( inanmamıştı) bulmaya çalışıyorum🙂

  22. >heey güzel hikaye. ama eksikler var. demek ki annenin de sırları var :)))hemingway gibi başlıyor, kerime nadir gibi bitiyor. hah hah hah hah.annen enteresan. evet. hülyalı imiş. ama sonra hayat işte🙂 baban, sonra sen. :)))

  23. Hazel says:

    >hikayeyi kısa kestim zaten😛 neler neler var.Hatta şöyle birşey var, şimdi babamın tarafından birinin düğünü varmış.Annem de teyzeme ( o sıralarda evli) bir gidip baksan ne güzel olur, ailesi nasılmış anlarız diyor.Teyzemler o kocaman acımız büyük gözlükleri giyip gitmişler dikkat çekmemek için !! ironik. Ve elbette ki dikkat çekmişler. eheh. sonra da anneme mektup yazmışlar, işte ailesi şöyle falan diye hatta mektup da duruyor :)) Teyzem ayrı bir inceleme konusudur.Çok şen şakrak neşeli, saftiriktir🙂 Ve de çok maymun iştahlıdır.Arabada gidiyoruz, yanda bir meyve bahçesi görmeyedursun, hemen " aman göz hakkı durdur arabayı" der.Gider yerler ( ailecek ) :))açıldım ben gidiyorum:/😀 Olmazsa bir ara izin alıp anlatacağım bazı şeyleri :)annem…annemi tanımıyorum.Tanıyamıyorum.Üzülüyorum o yüzden🙂 Yengeç burcu kadınının tüm özelliklerine sahip bir insan:/ babam gibi burcunun insanı.

  24. >Yardım ettim bari sonuna kadar gideyim; şu bağlantıyı tıkla,http://www.onlinefilmler.net/959/Donus_-_Kadir_Inanir_Turkan_Soray.htmlburada filmin tamamı var oturun izleyin babanla:) Güle güle kullan laptopunu:)

  25. >annen teyzen :)gülerken ağzım julia roberts'ınki kadar açıldı.🙂 yazarsın zamanla, birazını :))

  26. Hazel says:

    >Çizmelim : muhteşemsin yahu. :*deep: ya ama ya :)) valla anlatasım geldi.Ama yazarak da pek ifade edemiyorum gibi geliyor.Böyle karşılıklı mimiklerle, hareketlerle anlatmak lazım bunları :))daha doğrusu,anlatılmaz yaşanır bizim sülale ://🙂

  27. >hiçbir şey baba'nın yerini tutamaz bir çocuğun hayatında🙂 ne güzel ne şanslısın :)filmi ben de hatırlıyorum sanki yahu ,ama çıkaramadım

  28. >Hele ki bir kızın hayatını en çok babası etkiler. Ben de babama hayrandım ama tartışırdık senin gibi. Sonra zaman geçtikçe babamla resmen aşk yaşamaya başladık🙂 İnsan büyüdükçe kendini daha iyi ifade etmeye başlıyor tabii. Bu arada baban gerçekten zor bir iş yapmış, çünkü ODTÜ kimya mühendisliğine girmek ayrı zor, bitirmek -hele ki dereceyle- daha da zor. bkz: yaşayan bilir :))

  29. >bir ödülcükün var :)yorumu aşağıya alman iyi olmuş.:)

  30. >mimlisin işte bende🙂

  31. Hazel says:

    >Cherry: evet evet çok haklısın.İnsan zamanla tanıyor babasını.Daha çok hak vermeye başlıyor.Filmi bulduk :)Francesca: eheh ne de güzel söylemişsin🙂 bakalım biz nasıl olacağız.Evet ya biliyorum, benim yapamayacağım birşey Sayısal bir bölümde okumak, hele bir de Odtü'de. :/deep: bir dostun isteği üzerine aldım aşağıya, evet iyi oldu🙂 oo süper hemen bakıyorum🙂

  32. >okumuştum o isteği.mimin filan var işte :)))))

  33. >ödüşünü de unutma🙂

  34. Hazel says:

    >:/ yazdım senin sayfana zaten.Kusura bakma stresliyim, yarın münazara var, yazı hazırlıyorum:/ o yüzden saçmaladım😦 kıskandım. puf.

  35. >anladım. iyi çalış. kolay gelsin. ama kıskanacak hiçbir şeyin yok ki. ödül ve mim ise verdim sana zaten.bana yazılan yorumlar mı.bunda kıskanacak bir şey yok.blog arkadaşlığı hepsi.senin herhangi bir kimseyi kıskanman gerekmiyor. istersen sonra konuşalım bu konuyu. unutmazsan. şimdi kafan karışmasın.

  36. Hazel says:

    >anlayışın için teşekkürler :)unutmam da zaten bir anlık birşeydi.Çok sağol🙂

  37. >peki. yine de uygun zamanın olunca tekrar konuşalım. tam anlamış değilim, kıskanma nedenini. karmaşık🙂

  38. Hazel says:

    >sıkıştırma tamam :)) konuşuruz🙂 karmaşık falan değil ya.Birşey yok yani.neyse, konuşuruz konuşuruz deep🙂

  39. >pardon. rahatlatmaya çalıştım seni. tamam. üzme canını. münazarana çalış. benden yana için rahat olsun.blog ve blog dışı kıskanman gereken herhangi bir durum yok.

  40. Hazel says:

    >pardon? sen birşey yapmadın ki :)tamam tamam aldım başıma belayı. eheh. çok acıklı bir durum benimki şuan.Bir laf ettim bari arkasında durayım değil mi.Saçmaladım da o yüzden üstünü örtmeye çalışıyorum işte :)kendine iyi bak🙂

  41. >:) anlıyorum seni hazal. saçmalamanı da sevdim. üzme canını sadece. zaman.için rahat olsun.

  42. Hazel says:

    >eheh ıım şey utandım şimdi.:/tamam çok sağol hoşçakal🙂

  43. NK says:

    >ahh bu şarkı ne güzeldirr…ödülünüz var hanımefendi :)sevgiler

  44. Hazel says:

    >eheh bence de🙂.Tamam çok teşekkür ederim🙂

  45. >bugünün iyi geçti mi.

  46. Hazel says:

    >güzeldi güzeldi🙂 Münazara vardı kendi aramızda işte.Farklı bir deneyim oldu benim için.sen nasılsın?

  47. >hiç işte ben de şimdi açtım blogları. okuyodum. yaa napıyim geçen haftaya dek 60 blog okuyordum. beni izleyenlerden. geçen hafta beni izleyen 60 kişiyi daha okumaya başladım. 120 oldu. başa çıkmıyor. zor bir kararla 20 blogu izlemeyi bıraktım. içim parçalandı falla🙂 100'e indirdim. mimlerden, ödüllerden fırsat kalırsa yazı yazıcam.:)ama bunlar da güzel. blogları yakınlaştırıyor. bayram havası gibi.🙂

  48. Hazel says:

    >aynen öyle evet🙂 bazen yazmaktan çok takip etmeyi seviyorum.ben kaç tane blog takip ediyorum bilmiyorum hiç bakmadım.Ama bayağı var sanırım.Gerçi bazılarını sadece lafta takip ediyorum.Özellikle yazılarını okuduğum kişiler dışında yani.bu arada sorduğun için teşekkür etmeyi unuttum sağol🙂

  49. >iyi bugün sakin keyifli gibisin.:)o siteye ne sıklıkla yazıyorsun.:)okul, ev, yaramaz bişi yok di mi.

  50. Hazel says:

    >Keyfim yerinde evet ama başım ağrıyor, o metinleri yazmak ezberlemek tartışmak :/Ama güzel ya, bugün güzel birgün🙂 hangi site? yok yok herkes iyi eheh.

  51. >vardı ya, unuttum adını şimdi. şiir yazdın. melly de bi yere yazıyodu.evet keyifli olduğun belli.eheh:)))))))baş ağrın geçsin. kıyamam.sevindim. evde herşey yolunda olmasına. okul. genel olarak iyi yani. evde çok baskı görmüyon di miçevrende fazla ince insan olmadığını söylemiştin.okul arkadaşı dışı çevre demek istemiştin di mi.

  52. Hazel says:

    >herkesin bir hikayesi adlı bir blog evet🙂 güzel ya, daha sadece bir şiir paylaşabildim ama güzel bir blog.yok yok, bizim ev ( arada feministliğim tutmasa) çok ideal bir ev.Mutluyum🙂 oturduğum semt de gayet bilinçli insanlardan oluşuyor.Fakat ince olup olmadıkları tartışılır.Zengin züppe çocuklar çok.Okul arkadaşlarım iyiler.Yani sonuçta aynı okulu kazanmış insanlarız.Ama beni fazla entel buluyorlar ve dalga geçiyorlar genelde bu yönümle:/

  53. >entel bulsunlar. önemli değil. :)çevremde konuşacak pek insan bulamıyorum, demiştin ya. Dar demiştin, çevrem.

  54. Hazel says:

    >seninle konuştuğum gibi konuşacak yok yani.Bir tek resim hocam var o da İranlı olduğundan anca farsça edebiyat yapabilirim adamla, o da bende yok.Zor işim zor.İşte bu blog olmasa zaten kafayı yerdim.Birçok şey düşünüyorum ama kimseye aktaramıyorum.Bu da beni melankoliye sürüklüyordu.Şimdi öyle değil, burada paylaşınca neşeleniyorum, günüm güzel geçiyor🙂

  55. >çok çeşitli yönlerden, o zaman, iyi ki bloglar varmış. :)) iyi ki burası var. iyi ki yazmışız.bir de, eli kalem tutmayan, yazmaya üşenen herkes de yazmaya başladı. ne ilginç. blog, twit (twit'lerini okumadığı sanma :)) ) feed, spring. pc. , televizyonun yerine geçti.yani, iyi ki bloglar var :))))))ben blogu çok sevdim. feysten, twitten, tumblr'dan iyi.çünkü burada yazmak daha kolay.kitabın gibi bişi.blog çok güzel.çok yönden yani.:))))))))))))

  56. Hazel says:

    >katılıyorum.Twitter, formspring, hadi facebook bir derece daha iyi ama… bunlar blogun yerini tutamazlar çünkü, blog klasik şarkılara benzer.Diğerleri ise şimdiki pop şarkılar gibi.Bir anda patlama yapıyor sonra unutulup gidiyor.Ve içlerinde duygu, paylaşım yok.Blog öyle değil işte, insanlar seni sen olduğun için takip ediyorlar.Dış görünüşün, konuşman ses tonun değil, düşüncelerine göre takip ediyorlar.u bence muhteşem birşey🙂

  57. >Seni,seni..Geldin,gördün,yendin..:)Beni güldürdün kız,şirince seni..blog ta ki durumu gören birisi olarak açayım Benim mimlediklerim 20 sorulu Mim yapamayacaklarını bildiklerim idi..postu kaldırırım düşüncesiyle mim in içine yazmadım sevgili Hazel..durum bundan ibaret..:))Meraklı tazem.Hazel im'

  58. Hazel says:

    >eheh🙂 anladım tamam.

Leave a Reply

