>Yazıyı hala idrak edemeyen, idrak kelimesini idrar diye yazmamaya çalışan uykulu kaçıktan sizlere.

>Evet.
Kısa bir aradan sonra tekrar yazılarımla karşınızdayım.
Bu süre zarfında ne oldu diye soracak olursanız…
Pek birşey olmadı doğrusu.
Sınav haftasına girdim.
İnek gibi ders çalışmaktan buraya fazla zaman ayıramadım.
Hatta bir hafta daha devam edecek bu durum fakat dayanamadım yazayım dedim.

İlk olarak değineceğim konu,
Feministlik olacak.
Oo Hazal naptın sen ya?
Derinden başladın demeyin.
Durun demeyin bir.
Okuyun falan, sonra alalım yorumları.

Feminizm nedir? Ne değildir?

Genelde feministlik, insanlar tarafından – hem erkekler hem de günümüz kadınları tarafından – kadının üstünlük kazanmaya çalışması, maçoluk taslaması, erkek gibi davranması olarak algılanıyor.

Küllüyen yalan hakim bey.
Feministlik, kadınların ” sahip oldukları” ama ellerinden alınan hakları için mücadele etmeleridir.



Evet bu kitabı okuyorum ve evet bu yüzden böyleyim.

  Yüzyıllar boyunca hakları elinden alınmış bir kadın ırkıyla karşı karşıyayız.Benimki gibi en modern ailede bile hissedebildiğim ayrımlar var.
  
  Neyse ki artık birşeyler değişmeye başlıyor ve haklarımızı daha özgür bir biçimde savunabiliyoruz.
Örneğin, bloga yazı yazabilmek! Düşüncelerimi rahatlıkla paylaşabilmek… Bu muhteşem bir şey.

***

Okulda durumlar iyi aslında.
Bizim sınıfımız eşit ağırlık sınıfı olmasına rağmen tam 6 kişiyiz.
Yan sınıf gibi yani.
Çünkü Almanca okuyoruz.
Geçen sene ingilizcelerle birleşik okuyorduk şimdi bizi ayırdılar.
Başta çok itiraz etsek de sonradan bu sınıfa alışıverdik.
Miniminnacık ve huzurlu.
Tek kötü tarafı sınıf gibi görülmememiz.

Geçen gün bir çocuk sınıfa daldı ve ” oha lan burası sınıfmış!” dedi kapattı kapıyı gitti.
Tey allam. Ben sana ne diyeyim şimdi?
Sınıfta öğretmen varken…
Sonra biri daha geldi,
Çöpe çöpünü atıp gitti.
Biz dersteyiz yine.

Örnekler çoğaltılabilir.
Öğretmenler de bu durumdan hoşnutlar,
Daha çok ders havasında değil de sohbet eder gibi işliyoruz.
Tabi, muhabbete dalıp dersi işleyemediğimiz de oluyor.

Bazen sıkılınca da sınıfın 3 kızı – ben, bazen bahsettiğim Kedicik ve bu yazıda bahsedeceğim Bıcırık- başlıyoruz sıkıntıdan saçmalamaya.İşte saçmalıklarımızdan ve bize göre eğlencelerimizden birkaçı…

Bu görmekte olduğunuz resimde Bıcırığın niveası, benim kalemim,suyum, kediciğin ve benim ortak paydada birleştirdiğimiz tasarım harikası ice tea bulunmakta.Bunun için gerçekten düşünmedik, uğraşmadık da.Bize Tanrının bir lütfu işte.Saçmalamakta üstümüze yok.
Bıcırıktan bahsedelim mi azıcık, çünkü yarın başımın etini yiyebilir.Kendimi koruma altına almam lazım.Blogdan haberdar olan tanıdıklardan biri o. O bir halk bıcırığı.Şirinlik akıyor yanaklarından.
Aynı zamanda kıskanç mı kıska… ha pardon.
Öhöm.
Kendisini severim, gerçekten.
İki sene önce, okulun ilk gününde daha kimse birbirini tanımıyorken, ben başkanlık için aday oluyorum oyunu bana verir misin diye etrafta dolanan minik.
Cin ali çizimleriyle meşhur olan minik.
Çoraplarına hayran kaldığım minik.Evet, çoraplarına bayılıyorum bıcırığın.Rengarenk, desen desen.
Yeterli mi Bıcırık?
He?
Hah tamam o zaman.
Biz devam edelim.

This is the… öhöm. Evet bu da şey oluyor, koca bir paket jelibonu dil ve anlatım kitabının üzerine döküp şekiller yaratmak, arada da bir iki tanesini mideye indirmek oluyor.Arkada gördüğünüz kıravatlı beyefendi de dil ve anlatım hocamız olmakta.Biz ona Gamzeli diyelim.

 Gamzeli, – iki yanağında da gamzesi var- çok sabırlı ve güler yüzlü bir hocamız.Dil ve Anlatım için doğduğunu düşünmekteyim.Her kelimeyi TDK’nın sitesinden araştırıyor ve bizi düzeltmeye çabalıyor.Muazzam bir kelime hafızası var.

 Dediğim gibi sınıf altı kişi olunca da dersin bitimine birkaç dakika kala böyle saçmalamamıza için veriyor.

***

Hey Hazal resim kursun ne alemde bakayım? diye bir soru bekliyorum sizden.
Evet, sormasanız da açıklayacağım. biliyorum, iyi değilim.
Valla Şems ile her şey iyi gidiyor.
Çizimlere devam ediyorum.
Yalnız bugün farklı bir konsept uygulayacağım ve kendi çizimlerimi değil iki tane Şems ‘in tablosunu koyacağım.
Gerçi, bunlar pek iyi değiller diğerlerinin yanında ama çekmiş bulundum.

Camın arkasında kaldığından pek iyi gözükmüyor gerçi.

Çok ilginç teknikleri var, mesela kadife, deri veya kumaş üzerine tablo yapıyor.Bu da suni deri üzerine diye biliyorum.

***

neyse…
Bugün, çok daha uzun bir yazı yazmayı planlıyordum.
Fakat, kısa kesip uyumam gerekiyor.
Yarın yine sınav var.
:/
Hadi gari.
Hoşçakalın.



About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in Çizim, öğretmenlik, ben hep böyleydim, Bıcırık, feminizm, hazal, jelibon, kedicik, nivea, okul. Bookmark the permalink.

10 Responses to >Yazıyı hala idrak edemeyen, idrak kelimesini idrar diye yazmamaya çalışan uykulu kaçıktan sizlere.

  1. >ayyyy çok kısa yzmışsın.sınavlar bitmez hayatta :))şayze be, ne çok sınav var :)foto şok çirin :))halk bıcırığını mıncır :)jelibon pek severim.senin şems tozlu hoca halt etmiş senin yanında. çok değişik teknikler kullanıyor ama senin hayallerinin yanında uuuuu zor…iyi dersler.iyi uykular.kıska…öhöm…

  2. BICIRIK says:

    >Hazalııımmm :)canım beniiimmmmm :)Bu arada tanımayanlar için ben BICIRIK. Seni çok seviyorum minik ördeeek.🙂 evett bu doğru sevdiklerimi çok kıskanırım🙂 özellikle seni , birceyi , gülfemiii .. Canımda cansınız.. Küçük aile sınıfımızın kızları.. Kızkardeşlerim benimm .Yoğun ısrarlarım sonucu yazılan yazı tabi ki muhteşem. Her yazın güzel ama benden bahsettiği için daha da güzel😛 neyse megolamanlığın ne yeri ne de sırasıı😀 Çoraplarıma gelince her insanın ayakları 34.5 olamazzz. :D:D yazıların devamını dilerimm. çok çok öptüüüüüüm.

  3. Hazel says:

    >deep: öhöm eheh. kıskanmak mı??! olur mu hiç! senin hiç çizimini görmedim.evet evet 7 güne 13 sınav.Bak bıcırık da yorum yazmış :)ahah şems duymasın :PBıcırıık: kızıım! eheh ne güzel yorum bu.Ama kimliğimizi belli ettin.Neyse kendine iyi bak🙂 ben de seni çok seviyorum.

  4. s'ius says:

    >:) daha dün orhan kemal'in "tersine dünya"sını bitirdim.. halen etkisi var biraz üzerimde.. erkek egemen toplumun kadına uyarlamasını yapmıştı kitapta (çok eski bi kitap, meşhur filmi filan da oldu bunun)eğer eline geçirirsen mutlaka oku! birazda olsa bahsettiğin o kadın gücünü daha yakından yakalarsın.. allahtan dünya kadın egemenliğinde değilmiş! ya da allahtan erkek yaratılmışım :p ya daların ya dası allah size yardım etsin :p sınavlarda bol şanslar.. jelibona devam🙂

  5. Ronî Zeryan says:

    >Feminist tonda bir girizgâh olunca, yazının devamını okumam için bir sebep oluştu açıkçası. Sonrasını sorarsanız, fiyasko! Emeğin kutsallığı babında bir teşekkür edilebilir, zira yazmak da bir emeğin ürünüdür. Onun ötesinde bir güzellik görememek hayal kırıklığı yarattı bendenizde.

  6. Hazel says:

    >s'ius : evet biliyorum🙂 teşekkür ederim🙂 okumam lazım.eheh. sağol🙂 evet jelibona devam.Roni Zeryan:🙂 öncelikle feminist bir yazıyı okumaktaki isteğinizi takdir etmeliyim.Bunu herkesin – özellikle erkeklerin- gerçekten değerlendirmek için yapacaklarını sanmıyordum.İkinci olaraksa, fiyasko demek.Hımm.Üzüldüm.Ne yazık ki ben burada bir makale yazmıyorum.Anlattıklarım da o zamanki ruh halime göre değişiyor.Unutmayın, gerçekçi bir yazı arıyorsanız, ya da çok başarılı bir yazı, hayallerin peşinde koşn kıza değil bir edebiyat dergisine bakabilirsiniz :)Elbette benim de saçmaladığım zamanlar olcaktır.Bir süredir bu tipte bir yazı yazmıyordum.Aslında feministlik üzerinde daha fazla kalmak istiyordum ama çok kısa bir süre zarfına sığdırdım bu yazıyı.Eleştirileriniz için teşekkür ediyorum, ama keşke beğenmedim olmamış, fiyaskonun yanında, asıl beklediğinizin ne olduğunu da açıklasaydınız.O zaman gözümde çok daha iyi bir okur olurdunuz.Ha pardon, ben de sizin yazacaklarınıza karışamam.Bir tavsiye olarak algılayın sadece.Teşekkür ediyorum okuduysanız eğer :)iyi günler.

  7. Ronî Zeryan says:

    >Kuşkusuz yazının tamamını okuduğum için, bu eleştiriyi rahatlıkla yapabiliyorum.feminizm bu çağda salt kadına ve kadınlara ait bir oldu değil. Çağdaş normları yakalamış, bireyselliğin ön planda olduğu, demokratik mücadelelerin yoğunluk kazandığı bir dünyadayız. Eski kaotik ve oligarşik düzenler iflas etti. Dolayısıyla feminizm hareketi de, çağdaş düşünebilen her birey için savunulması gereken bir değerdir.Yazının bütününü ele aldım, doyuruculuk anlamında kayda değer bir şey bulamadım. Bunu hayal kırıklığı olarak nitelendirmem bundandır.Bir dahaki yazında, feminizmin tarihçesiyle beraber, bugünün dünyasındaki temel argümanları hesaba katarak, kendi hikâyelerini anlatmanı bekleyeceğim. Hayat bir kurgudur, bu kurguya ne ekleyip eklemeyeceğimiz tamamen bizle alakalı bir husustur. Eleştiri hakkımı kullandım, umarım kırılmamışsındır. Saygılar…

  8. Hazel says:

    >çok haklısınız evet.Ama dediğim gibi, bu blogu "ben" yapan , içimden geldiği gibi yazmam zaten.Elbette eleştirebilirsiniz, çopk teşekkür ederim, kırılmadım hayır :)Aksine hayatl kırıklığına uğramanız benden daha iyi bir yazı beklemeniz anlamına gelir ki buna sevinirim elbette :)Eleştirinizi göz önünde bulunduracağım.Sonraki yazılarımı umarım beğenirsiniz eğer okursanız.Ama feminizm ile ilgili bir yazı yazmayı düşünmüyorum bir dahaki yazımda.Zamanla… belki de birkaç kitap daha okumalıyım ik önce ;)saygılar.

  9. >Hazaaaal, Bizim sınıfta yabancı dil sınıfı.Normalde bir dil sınıfı en fazla 18 kişi falan olur. Hatta bazı okullarda açılmaz bile. Okulun en sessiz, en sakin sınıfıdır.Ama gel sen bizim sn sınıfa bak!Normalde 35 kişiydik ama 4 kişi gitti sınıftan. Kaldık 31!Okulun en nefret edilen sınıfı. Neredeyse bütün hocalar dilekçe vermöiş bizim sınıf hakkında.Ben ve bir kaç arkadaşım, sınıfın inekleri olarak, bütün öğretmenlerin gözünde iyiydik. Ama şimdi bizi de sevmiyorlarmış. Öyle diyorlar. Napcaz acabaaaa? :D:D

  10. Hazel says:

    >dil sınıfı ve 31 kişi mi D: naptınız kızım siz!valla aynısı benim iki sene önce başıma gelmişti.İyiler de yanıyor kötülerin yanında canım.Yapabileceğin birşey yok, sen yine kendin olmaya devam et hocalar farkı görüyorlardır zaten🙂

Leave a Reply

