>Hamsi Amca ve Hazal’ın maceraları

>

Hayatımdaki ufak detayları anlatmak çok hoşuma gidiyor.Belki bazı insanların okumak hoşuna gitmiyor olabilir ama, zaten hayatımızın büyük bir bölümünü başkalarına göre programlayarak yaşıyoruz en azından yazılarımız özgür kalsın, düşüncelerimiz bizim olsun.

Genelde kendimden ve çevremden bahsediyorum.Bu yazıda da annemin amcasından bahsedeceğim.Kendisi dedemden yaşça on-on üç yaş küçüktür, onun yüzünden başıma gelmeyen kalmadı diyebilirim dostlarım.

1.Kaniş olayı

Hazal’ın yaşı : 3

Aman efendim, şimdi bu olay benim çok az hatırladığım bir olay olmasına karşın anlatmadan geçemeyeceğim bir olay. Hamsi amca, çok enerjik bir adamdır.Yanına oturduğunuzda gelebilecek saldırılara karşı hazırlıklı olmalısınız.Özellikle sülalenin çocukları arasında belli bir cimcik ününe sahiptir kendisi.Sorduğu sorularla sizi gıcık eder, her an bir parmak adam kolunuzdan tırmanıp sizi gıdıklayabilir.

Aynı durum ne yazık ki evcil hayvanlar için de geçerli.Hamsi amcanın yanında durabilecek tek hayvan vardır o da sofradaki pişmiş tavuktur.İlla hayvanları orada olduklarına pişman eder.Başlangıçta oyun oynuyor gibi yapar, hafiften ayağıyla kuyruğuna basar, hayvanı kendini ısıracak hale getirince de bırakır.Hazal, o zamanlar da yine aynı karakteristik özelliklere sahipti, hayvanları sevgisiyle öldürebilecek kabiliyete sahip olarak doğmuştu çünkü.Misafirliğe gittikleri bir gün, evdeki kanişle oyun oynuyordu.”cicii cicii” diye hayvanı severken bizim Hamsi amcamız yerinde duramadı ve hayvanı kızdırmak için hayvanla uğraşmaya başladı.Saftirik Hazal’ımız da daha kaçması gerektiği bilincine sahip değildi, daha bıngıldağı dahi tam oluşmamış, soyut düşünemeyen minik Hazal hala kanişi sevmeye çalışıyordu.

Tabi hayvan hangi biriyle uğraşsın! Hamsi’ciğim kuyruğunu çekerken, kafasını sevmekte olan Hazal’ın minik elini ağzına alıverdi.Hazal çığlıklar içinde ağlarken hayvanı odadan çıkaran ev sahibinin ardından kanayan eliyle koşan Hazal hala köpeği sevmeye çalışıyor.Bir yandan ağlıyor bir yandan da “köpeek ” diye sızlanıyordu.

İzi hala durmakta olan bu ısırığın da Hamsi amca hakkında bize ilk izlenimleri verdiği kanaatindeyim.

2.Hz. Ulutepe*

Hamsi Amca’nın tek özelliği insanları gıcık edebilme özelliği değildi elbette.Aynı zamanda “doğal” bir espiri anlayışı vardı.Bu ne demek oluyor efendim, fark etmeden komik olabilmek.

Geçen sene evlerine gittiğimizde kapının önünde durdum.Zile basmadan önce bağcıklarımı açmaya başladım.Kafamı kaldırınca ilk önce afalladım sonra da gülme krizine tutuldum.
Evin kapısını yenileyen Hamsi Amca kapının üzerine de eşiyle baş harflerini ve soyadlarını yazdırmış.Eşinin adı Z ile aşladığından dolayı ortaya şöyle bir görüntü çıkmıştı.

 

Şimdi siz bu adam hakkında ne düşünürsünüz?

*İsimler değiştirildi elbette🙂

3.Doğum günü pastası

Aslında tüm bu komik halleri dışında çok tatlı bir adam olduğunu biliyorum.Her ne kadar sorduğu bir soruyu üç dakika sonra tekrar sorsa da, onunla muhabbetler çok eğlenceli geçer, misafirlikler neşelenir.
Özellikle eşi Z. yenge ile muhabbetleri, tartışmaları çok tatlıdır.

Her neyse, doğum günü pastası diyorduk biz.Hazal o zamanlar altı yaşında, anaokulunda bir doğum günü olacak.Hamsi amca bir aşçı.Daha doğrusu tatlıcı.Uzun yıllar pastanede çalışmış, çabalamış.

Annemler genç kızken -hala öylesin annecim öhöm- Ada dönüşünde onun pastanesine gider, o enfes limonatasından içerler, pastasından yerlermiş. ( Demek ki cheesecake yapma hayallerim falan bana genlerimden gelmiş) Doğum günümde de pastamı bana o yapmıştı.Koskocaman bir panda şeklindeydi pastam.
Hatta kafası artmıştı da onu eve getirmiştik diye hatırlıyorum.Gerçekten enfesti.Unutamıyorum tadını.

 
Kısacası Hamsi amca gibi insanlarla yaşamak zordur, ama keyiflidir de.Yokluklarında bir gariplik hissedersiniz.Ben de ona ithafen bir yazı paylaşmak istedim.Sadece ben bilmeyeyim, herkes benim hatıralarımı bilsin, hissettiğim duyguları tatsın istedim.

Bir süredir yazı paylaşamıyordum.Çok hastayım, yeni yeni iyileşmeye başladım.
En kısa zamanda eski halime dönüp sizinle biriktirdiğim yazılarımı paylaşmak istiyorum.
Kendinize iyi bakın.

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in ah hazal ah, Anı, Hamsi amca, hz.ulutepe, küçüklük, little hazal, millet nelerle uğraşıyor biz nelerden bahsediyoruz. Bookmark the permalink.

4 Responses to >Hamsi Amca ve Hazal’ın maceraları

  1. Bruce Wayne says:

    >ahh ahh hamsi amcalar her ailede var bilirim onları. Benim de aileme sonradan üvey baba olarak dahil olan şahıs anlattığınız hamsi amca'ya yakın bir de beni düşün misafirlik değil koca bir hayat🙂

  2. Hazel says:

    >ahah.kolay gelsin azizim.ne diyebilirim ki,Hamsi Amcaların şerefine !(bardaklar tokuşturulur)

  3. >çook tatlı imiş 3 hatırada hamsi amcalı.hamsi amca. unutmam bunu.:)

  4. Hazel says:

    >unutmayalım unutturmayalım ehe🙂

Leave a Reply

