>Hürrem Hayranlığı.

>

Nedir bu Hürrem-Sülüman aşkı?
Dikkatinizi çekerim Süleyman değil o “Sülüman”.
Çok tatlı lan.

Diziyi ilk bölümde itibaren takip ediyorum. Şüphe adlı diziyle aynı zamanda yayınlanıyor.O da ayrı bir cinslik.O kadar tepki almasına rağmen, ben diziyi beğendim.Tamam bazı yanlışlıklar var insanın kafasını kurcalayan ama onlara takılmamak lazım.

Diziyi tarih öğrenmek için değil, sadece dizi izliyor olmak için izlemek lazım. Osmanlı’ya toz kondurmayanlar var efenim işte Osmanlı sadece haremden ibaret değildir!  falan. Tamam sadece haremden ibaret olmadığını biliyoruz da hani ortada Cariye diye bir gerçek var.Her gün farklı bir kadın var yani.

Dediğim gibi eleştirmek yerine, sadece izleyin.
Bazılarının eleştirilerini haklı buluyorum aslında, halkın zaten çok bilmedikleri tarihi yanlış öğrenmelerinden korkuyorlar. Mesela benim de ilgimi çeken bir husus,

İki renkli göze sahip insandan nasıl kahverengi göze sahip bir çocuk doğdu?

Diyorum ki sonunda OKS için bize öğrettikleri biyoloji dersleri bir işe yaradı.Bunu fark edenler eminim atlamışlardır “Ya olmaz ki ama! iki çekinikten bir baskın çıkmaz ayıp ya ayıp be karşim!” . Ben atladım şimdi gerçekleri konuşalım.
Onun dışında bildiğim kadarıyla o tarihte değil bir yirmi sene sonra falan hareme cariye alımı başlıyor.

Hadi onu da geçtim , tamam ben de çok eleştirmeye başladım o kadar “eleştirmeyelim arkidaşlar ehe” dedikten sonra ama gözüme çarpanlar bunlar.Sultan Süleyman’ı oynayan Halit Ergenç role tam uymuş evet gerçekten benziyor yani.Ama şöyle bir gerçek var ki o sıralarda oynaması gereken kişi yirmili yaşlarda bir padişahı canlandırmalıydı.Kırk yaşında gibi gözüken bir padişah izliyoruz biz.

Bu kadar.
Bunun dışında diziyi izlemeye bayılıyorum.Her ne kadar Süleyman’ın sonradan kadrodaki kimleri öldürteceğini bilsem de, bilmiyormuş gibi izlemeye çalışıyorum.

Hürrem’i canlandıran kız bir anda parlayıverdi.İşte hayat böyle birşey. Almanya’da zaten oyunculuk eğitimi almış.Şimdi açık konuşalım, güzel kız. Mavi gözler, kızıl saçlar, bembeyaz bir ten.Tamam biraz kilolu ama bence o rol için tam da böyle biri lazımdı. Haremdekilerin o kadar ince olmaları hata zaten.Normalde göt göbek şişirmiş balık etli kadınlar olmaları lazım.

Ama anlamadığım birşey var, nedir bu erkeklerdeki kızıl hayranlığı?
Gerçekten anlamıyorum. Kızıl farklı olduğu için mi seviliyor? ateşi temsil ettiği için ilgi çekici mi oluyor?
Geçen sene annem hafif kızıl ışıltılı bir kahveye boyatmışı saçlarını, babam öve öve bitirememişti mesela.
Okulda da, normalde o kiloda birine  bakmayacak, taş bir arkidaşımız var. Temel Reis diyelim biz ona. Yakışıklı çocuktur. Dizinin ilk bölümünden sonra okulda, raksedişini anlata anlata bitiremedi.Çocuğu ilk defa abaza gördüm yemin ederim.Ki kim bilir kaç tane sevgilisi olmuştur.İlginç, gerçekten ilginç.

Aksanının verdiği bir tatlılığa da sahiptir belki.
Kızıl saç bu aralar yine moda olcak gibime geliyor.

***

Saray yaşantısını, halkın durumunu hep merak ederdim.Bu açıdan çok hoşuma gitti.Eksik olduğumuz bir konu varsa o da tarihimizdir.Çok sinirlenirim.
Bir adım atıldı, çok laf edildi ama bir adım atıldı en azından🙂

Bu parça Hürremle Süleyman’a gelsin.

Love

About hazellova

Hayallerin Peşinde Koşan Kız
This entry was posted in dizi, halit ergenç, hürrem sultan, john lennon, kızıl saç, love, merak, muhteşem yüzyıl, televizyon. Bookmark the permalink.

31 Responses to >Hürrem Hayranlığı.

  1. hayalci says:

    >Neyseki şehzade Mustafanın göz rengine takılıp kalan bitek ben diilmişim :)Ayrıca katılıyorum dizi olarak izlemek lazım,gerçi olaylar biraz hızlı gidiyo ama reytingler oturunca konularda oturacaktır😉

  2. Hazel says:

    >eheh.sırf o çocuğu oynatmak için böyle bir hatayı göze almışlar gibi.:)

  3. Pınar says:

    >Çocukta çok tatlı ammaa..

  4. Hazel says:

    >her çocuk tatlıdır ama ben sevemedim aslında bir türlü.şımarık çocuk tipi beni çileden çıkarıyor.

  5. Bruce Wayne says:

    >eleştirilerine sonuna kadar katılarak en çok sinirimi bozan konuyu da eklemek istiyorum dizi hakkında.Tamam diyorsun süleyman sonunda fetihlerle ilgili plan yapıyor haritayı almış baba baba konuşuyor sonra tam gaza gelmişken aklına kadın geliyor afedersiniz ama olay şuna bağlanıyor; süleyman: şuralar şuralar alınacaketrafındakiler : haklısınız padişahımsüleyman: o değil de ben bi sevişsem fena olmaz dur bi hürreme gideyim ya da olmadı bi iki yüzük yapayım sanki daha önemli bi işim var lan hadi eyvallah!tamam bu cümleleri kurmuyor olabilir ama olay ona bağlanıyo bu da sinirlerimi bozdu keşke sadece dizi tutsun diye aşk'a bu kadar yüklenmeselermiş:)

  6. Hazel says:

    >eheh evet.ana temanın ne olduğuna karar vermeliler.muhteşem yüzyıl mı? yoksa hürrem mi🙂

  7. >Senarist Meral Okay,bunun tamamen Hürrem-Sülüman aşkını anlatan bir hikaye olduğunu üstüne basa basa belirtti geçen gün Aya İrini'deki panelinde.Bu arada,kızların saçlarını kilolarını da geçtim,o devirde MAŞA var ülen,bildiğin saç maşası yani.Bütün kızların dalgaları,muntazam maşa dalgası.O dönemde göze sürme dışında da makyaj malzemesi yoktu,maşallah hepsinin dudakları chanel kırmızısı,MAC parlatıcısı.En çok da aklıma ne takılıyor biliyor musun,ter kokusunu o dönemde ne ile hallettikleri.Antiperspirant denen şey yoktu o dönemde,raksedip,oynayıp koltuk altına yapışan terin kokusunu neyle bertaraf ediyorlardı acaba?şampuanın da olmadığı bir dönemde saç parlaklığını,yumuşaklığını neyle sağlıyorlardı?Bu arada göz rengi konusundaki tesbitine de hayran kaldım…

  8. Hazel says:

    >eheh evet yazabilirsin aslında :)doğru söylüyorsun, senin tespitlerine de ben hayran kaldım.tam bilmiyorum o dönemde kadınlar nasıl çözüm buluyorlarmış.ama mesela çey diye biliyorum saçlarını lavanta ile örerlermiş güzel kokması için.

  9. >hepsi aynı mı kokuyormuş yani…ıyyy feci yaahu…kimse kimseye ben senin kokuna vuruldum sevdiceğim diyemiyor yani herkes lavanta kokuyor…tabii yoksunluklar içinde o kadarına da şükür.

  10. Hazel says:

    >ahah yok yahu yine esanslar vardır eminim.bu sadece bildiğim bir yöntemdi🙂

  11. >Teessüf ve ona benzer her şeyi ederim Hazalım.Sülümandan bahsediyorsun neden benim kuşumdan bahsetmedin sonunda aldım Sülümanı:D ve ona bir de hürrem alacağım hafta sonu..Onu bunu bırakta o dizi sadece o takılar için bile izleniir🙂

  12. Hazel says:

    >ahah teesüfünü yerim ben senin😀 haklısın.ve hürremi al ama dikkate et he.iki kuş bir araya geldi mi:/

  13. >Her şey bir yana geçen gün hürremin deyişiyle süklüm ağadan buldurcun istemesi vardı yarılmıştım.-Canın bıldırcın mı çekti hürrem hatun.-Evet içinde pilav olan hani buldurcun. dsişldsadasd.

  14. haYaL@ says:

    >tarihi ne kadar çarpıttıklarını bilmiyorum,ama bilmeden de atıp tutmuyorum,insanların tarihe merakı arttı bu bir gerçek,sırf bunun için bile izlenir o dizi,bu reyting yapacakki bundan sonraki tarih dizisi daha başarılı,daha görkemli olsun😉

  15. girlythings says:

    >kızıl saç çekicidir amma ve lakin rus aksanı daha bi çekicidir:)

  16. deep says:

    >izlemedim ama ne güzel anlatmışsın.:)şüphe.bu isim de ilgimi çekti.iyidir şüphe.:)

  17. Jove says:

    >ben de bu kadar kızıllık yeter dedım ıstanbula donıym ılk ıs saçımı kahverengı yapmak ^.^dızıye gelınce bısey demıyorum valla, gerçeğe bağlı kalmak zorunda da değiller bence, kurgu sonuçta aaa

  18. Rory says:

    >Mimlendin hazalcim:*

  19. deep says:

    >ben de mimledim seni.

  20. Profösör says:

    >Bu bir tv dizisi değil de büyük bir sinema filmi yapılsaydı bir başka olurdu.

  21. ElayZa says:

    >haha ben hıc dıkkat etmemıstım goz olayına🙂 yalnız sızce de artık hurremın suluman demesı bıraz ıtıcı olmuyormu, kırk kere jack desem onu dogru telafuz edebılırım , bence artık onunda edebılıyor olması gerek🙂

  22. aNCelik says:

    >hazel,süpersin yavrum:)ama cidden o gözler ehehe:)benim dikkatimi çekmemişt.resimleri sen mi çizdin,çok güzel görünüyor.

  23. >Bence bu tarih olayına çok takılmamak lazım. Çünkü bir 'dizi'nin asli görevi tarih öğretmek değildir. insanlar keyif alıyorlarsa izlerler. tarih öğrenmek için de osmanlı belgeseli izleyebilirler! ya da okullarda tarih dersi eğitimi geleneksel sıkıcılığından biraz arındırılmış biçimde verilsin de insanlar tarih öğrenmek için bir diziye muhtaç olmasın!avrupa, amerika vb. başka yerlerde de oradaki ülkelerin tarihiyle bağlantılı diziler var ve ne isterse onu anlatıyor. sadece kralın yasak aşkından bile bahsedebilir. bunu abartmamak lazım.hürrem'i ben de çok alımlı buluyorum. tv'de balıketli bir kız görmek de güzel; çünkü bir deri bir kemiklerden bıktım ben şahsen.kızılın ise bir tılsımının olduğu doğru. yapılan bir araştırmaya göre kızıl saçlı kadınlar cinsel arzusu en yüksek kadınlar oluyorlarmış; işin ilginci saçını sonradan boyatanlarda da böyle bir değişim gözleniyormuş? : )Sevgiler

  24. >Göz rengi tam yerinde bir tespit olmuş.Halit Ergenç biraz yaşlı kaçmış o role ama adam oynuyor yani orası da ayrı mesele.Kızıl saçları çekici kılan şey ne merak etmemek elde değil.

  25. ibegum. says:

    >:) muhteşem yüzyıl'ı okan yalabık için izlemeye başlasam bile,sonrasında sardı yani.hürrem'i oynayan da güzel,hepsi güzel.yalnız mahidevran daha az sızlansaymış,iyiymiş:)thhp://thebeehivee.blogspot.com

  26. Modafobik says:

    >Ohaaaa bu yazına ölürüm! :O

  27. Hazel says:

    >ahahbeğenmene sevindim🙂

  28. aNCelik says:

    >bizede bir cevap verseydin tam süper olcaktıda…sende haklısın çok yorum geliyor tabii:)resimleri sanırım sen çiziyorsun her yazına,çok hoşuma gitti.

  29. Hazel says:

    >hiii?benim yazdığım o kocamaaaaaaaan cevap yollanmamış.aneem!ya şimdi yeniden mi yazacağım yahu :(evet bçiçeğim böceğim peteğim balım, ben çiziyorum genelde🙂

  30. Hazel says:

    >ikiekmekbirmaltepe: aynen ahah o zaten herkesin dilinde :))hayalet: evet evet daha iyileri gelcek bu sayede :)girly: ahah evet ikisi bir araya gelince de böyle birşey oluyor işte.deep: eheh teşekkür ederim deep :)) evet şüphe de çok güzelmiş ama aynı zamanda yayınlanıyorlar işte.jove: seni böyle seviyoruz biz .🙂 ben zaten kızıl karşıtı birşey yazmadım ki :)——————————– mimlere bakacağım efenim :)—————————-profösör: evet elbette daha farklı olurdu :)elayza: haklısın gülüm, kesinlikle. artık biraz itici geliyor :)ancelik: şimdi cevap vereyim ehe🙂 evet ben çiziyorum ve evet o göz olayı çok sinir bozucu.sağol tatlım benim ^^deli kızın sihirli sandığı:merhabalar :))evet demek istediğimi anlatmışsın işte ! :)uzakdoğu dizilerinde bile kral ile hizmetçinin yasak aşkını rahatlıkla anlatabiliyorlar.kıvırcık saçlı kız:hoşgeldin canım :)evet, acaba nedir…sağol bu arada :)ibegum:evet mahideceğizim aşırı derecede dertli, ama onun açısından düşünsene:/

Leave a Reply

